کد خبر: ۳۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۰۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 22
شفاآنلاين -مخبر کميسيون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان این که مجلس مستقیماً بر تخلفات برخورد و بحث سلامت را پیگیری می کند، گفت: باور داریم انسان سالم محور اصلی توسعه پایدار کشور است، از این رو باید سلامت را در جامعه نهادینه و آن را در تمامی ابعاد جسمی، روحی، اجتماعی و ... رشد دهیم.

به گزارش شفا آنلاين ،دکتر محمد حسين قرباني، مخبر کميسيون بهداشت مجلس ضمن اعلام اين مطلب و با بیان این که وزارت بهداشت متولي مبارزه با تخلفات در حوزه سلامت است و خلاء قانونی در برخورد با متخلفان نداریم، افزود: بهداشت و سلامت اولویت هفتم تا دهم دولت ها بوده است؛ اما امروز با همت و تلاش مسئولان بهداشتی کشور علی الخصوص پس از ابلاغ سیاست های کلی نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری، حوزه بهداشت و سلامت به اولویت های سوم و چهارم رسید که این یک گام اساسی و مهم در عرصه پزشکی کشور است.
وی با بیان این که به دلیل پاره ای از مشکلات و دغدغه ها، بحث نظارت بر مواد غذایی کمرنگ شده بود، ادامه داد: در حال حاضر سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در حال پیگیری نظارت بر روند تولید و بسته بندی مواد غذایی است و اقدامات موثری در این زمینه انجام شده است. با توجه به این که متولی نظارت مواد غذایی سازمان غذا و دارو است؛ اما سازمان استاندارد، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این مسئله درگیر هستند.
قربانی وزارت بهداشت را بازوي اجرايي و نظارتي مجلس در حوزه بهداشت و سلامت دانست و افزود: کميسيون بهداشت در حوزه سلامت مردم به ویژه امنيت غذايي جديّت خاصي دارد و مصمم است با تمام توليدکنندگان محصولات غذايي که از سطح استاندارد مطلوب برخوردار نيستند، برخورد شديد کند.
این نماینده مجلس بیان کرد: با توجه به این که سلامت تولید و توزیع مواد غذایی باید از یک استاندارد تعریف شده جامع و کاملی برخوردار باشد، و در این زمینه باید از نظارت بیش تری صورت گیرد. از این رو جلسات متعددی با حضور سازمان غذا و دارو، سازمان استاندرد، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد که در این جلسات تصمیمات لازم در خصوص نظارت بر مواد غذایی گرفته شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: مجلس مستقیماً بر تخلفات برخورد و بحث سلامت را پیگیری خواهد کرد؛ چرا که باور داریم در تمام کشورها برای توسعه یافتگی و رسیدن به توسعه پایدار باید انسان سالم داشته باشیم. از این رو باید سلامت را در جامعه نهادینه و آن را در تمام ابعاد رشد دهیم.
مخبر کميسيون بهداشت مجلس  در پایان اظهارکرد: در حال حاضر، اراده، اولویت و نظارت در مسئولان بهداشتی ایجاد شده است و توجه به سلامت و بهداشت جامعه در دستور کار وزارت بهداشت و مجلس است و امیدواریم بتوانیم با اقدامات موثر در این حوزه به ارتقای سلامت جامعه دست یابیم. 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: