کد خبر: ۳۴۸۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - 2024August 24
اکنون در برخی جوامع چیزی مانند آنچه چهار سال پیش جهان را فرا گرفته بود احساس می‌شود. یعنی زمانی که همین سازمان شیوع کووید-19 را «شدیدترین» وضعیت اورژانس بهداشتی عصر حاضر توصیف کرده بود.
شفاآنلاین:سلامت>با اعلامیه اخیر سازمان جهانی بهداشت مبنی بر اینکه شیوع سویه خطرناک ام‌پاکس یا آبله میمون اکنون به یک نگرانی و اورژانس بین‌المللی تبدیل شده و سلامت عموم را به خطر انداخته، اکنون در برخی جوامع چیزی مانند آنچه چهار سال پیش جهان را فرا گرفته بود احساس می‌شود. یعنی زمانی که همین سازمان شیوع کووید-19 را «شدیدترین» وضعیت اورژانس بهداشتی عصر حاضر توصیف کرده بود.
 به گزارش شفا آنلاین:با این وجود کارشناسان تاکید دارند که میان این دو بیماری تفاوت‌های بسیاری وجود دارد و بیماری ام‌پاکس، یک کووید-19 دیگر نیست و اگرچه دلایل بسیار مهمی وجود دارد که چرا سازمان جهانی بهداشت خواستار توجه اضطراری به این بیماری شده، اما ما شاهد وضعیتی مشابه ماه‌های ابتدایی سال 2020 میلادی نخواهیم بود.
بیماری‌های ام‌پاکس و کووید19 چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟
این دو بیماری به دو خانواده بسیار متفاوت از ویروس‌ها تعلق دارند. بیماری کووید-19 در پی ابتلا به ویروس «SARS-CoV-2» پدیدار می شود که متعلق به خانواده بزرگی از ویروس‌های «کرونا» است که بیشتر آنها فقط باعث ایجاد بیماری‌های خفیفی شبیه سرماخوردگی در انسان می‌شوند. اما سویه «SARS-CoV-2» می تواند بیماری‌های تنفسی بسیار جدی‌تری را به دنبال داشته باشد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: