کد خبر: ۳۴۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024August 20
در حالی که برخی افراد می‌گویند نسیم خنک و زمزمه کم به آن‌ها کمک می‌کند به خواب بروند، ممکن است اشکالاتی نیز در زمان استفاده از کولر وجود داشته باشد. برای برخی افراد، استفاده از کولر ممکن است به علائم خفیف تحریک کننده منجر شود.
 شفاآنلاین:عمومی>خوابیدن با کولر و پنکه مزایا و معایبی دارد. هوای در حال گردش می‌تواند دهان، پوست و چشم‌های شما را خشک کند، اما همزمان کولر می‌تواند شما را خنک نگه دارد و صدای ریتمیک ملایم آن ممکن است به شما کمک کند به خواب بروید. اما همچنان پرسشی که ذهن را به طور ویژه به خود مشغول می‌کند این است که مضرات بالقوه خوابیدن زیر باد کولر چیست؟

 به گزارش شفا آنلاین: آیا قبل از خواب کولر را روشن می‌کنید؟ در حالی که برخی افراد می‌گویند نسیم خنک و زمزمه کم به آن‌ها کمک می‌کند به خواب بروند، ممکن است اشکالاتی نیز در زمان استفاده از کولر وجود داشته باشد. برای برخی افراد، استفاده از کولر ممکن است به علائم خفیف تحریک کننده منجر شود. در این مطلب به مزایا و معایب خوابیدن با کولر پرداخته‌ایم.

خشک کردن بینی و گلو

گردش هوا از فن کولر و پنکه به ویژه کولر گازی می‌تواند دهان، بینی و گلوی شما را خشک کند. این می‌تواند منجر به تولید بیش از حد مخاط شود که ممکن است باعث سردرد، گرفتگی بینی، گلودرد یا حتی خروپف شود. در حالی که استفاده از یک کولر یا پنکه شما را بیمار نمی‌کند، ممکن است علائم بیماری شما را بدتر کند ممکن است بتوانید همزمان با استفاده از کولر یا پنکه با نوشیدن آب بیشتر و استفاده از یک مرطوب کننده گرفتگی بینی را بهبود بخشید.

آلرژی

باد کولر و پنکه می‌تواند گرد و غبار و گرده را در هوا به گردش درآورد که این مساله ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد آلرژی شود. خود پره‌های فن کولر یکی دیگر از منابع ناخواسته گرد و غبار است. اگر این آلرژن‌ها را استنشاق کنید، ممکن است علائمی مانند آبریزش بینی، خارش گلو، عطسه، آبریزش چشم ها یا مشکلات تنفسی را تجربه کنید.

خشکی چشم و پوست

هوای کولر و پنکه و به ویژه کولر گازی می‌تواند پوست و چشم شما را خشک کند. مرطوب کردن پوست و استفاده از قطره‌های چشمی تسکین دهنده ممکن است به جلوگیری از این علائم کمک کند.

دردهای عضلانی

هوای زیاد و متراکم در گردش در یک اتاق ممکن است باعث منقبض شدن یا گرفتگی عضلات شما شود. به این ترتیب، قرار داشتن مداوم زیر باد یک کولر یا پنکه می‌تواند طوری باعث گرفتگی عضلات شما شود که با درد عضله از خواب بیدار شوید. می‌توانید با تغییر زاویه دریچه‌های کولر از پائین به سمت جلو، کمک کنید تا هوا مستقیما روی شما دمیده نشود که این مساله منجر به کاهش احتمال ابتلا به دردهای عضلانی نیز خواهد شد.

منافع استفاده از کولر و پنکه

بارزترین مزیت کولر این است که می‌تواند شما را در هنگام خواب خنک و راحت نگه دارد.

گرمای بیش از حد در شب می تواند مانع از خوابیدن و بروز تعریق در شما شود و تعریق بیش از حد ممکن است منجر به از دست رفتن مواد معدنی مهمی شود که بدن به آن نیاز دارد. بسیاری از مردم در مورد صدای آرامش بخش فن یک کولر یا پنکه هیجان زده می‌شوند. این صدا ممکن است به شما کمک کند به خواب بروید.

در یک مطالعه که شامل ۴۰ نوزاد تازه متولد شده بود، محققان دریافتند که ۸۰ درصد آن‌ها در عرض ۵ دقیقه پس از قرار گرفتن در معرض صدای ریتمیک و ملایم کولر به خواب رفتند.
کولر و پنکه همچنین ممکن است به گردش هوای کهنه و شاداب کردن هوای اتاق کمک کنند. و از ورود بوی نامطبوع جلوگیری کند.

همچنین برخی تحقیقات نشان داده‌اند که روشن کردن پنکه در طول شب خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) را در نوزادان کاهش می‌دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: