کد خبر: ۳۴۸۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024August 20
شبیه پیش‌آموزش هوش مصنوعی، این نکته نظریه‌های قدیمی‌تر درباره نابالغی مغز نوزادان را به چالش می‌کشد و به‌صورت بالقوه باعث پیشرفت‌های الهام‌بخش در فناوری هوش مصنوعی می‌شود
شفاآنلاین:سلامت> به تازگی دانشمندان شباهت‌های خیره‌کننده‌ای میان مغز نوزاد و هوش مصنوعی کشف کردند. به نقل از سی‌تک دیلی، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد نوزادان از درماندگی اولیه (early helplessness) خود برای توسعه مدل‌های شناختی استفاده می‌کنند. شبیه پیش‌آموزش هوش مصنوعی، این نکته نظریه‌های قدیمی‌تر درباره نابالغی مغز نوزادان را به چالش می‌کشد و به‌صورت بالقوه باعث پیشرفت‌های الهام‌بخش در فناوری هوش مصنوعی می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:در واقع، داده‌های مغز مدرن از توضیح کلاسیک درباره درماندگی نوزاد پشتیبانی نمی‌کند. این مطالعه جدید نشان می‌دهد مغز نوزادان آنقدر که قبلاً تصور می‌شد، نابالغ نیست. در عوض، آن‌ها از دوره «درماندگی» پس از تولد خود برای توسعه مدل‌های بنیادی مشابه مدل‌هایی که هوش مصنوعی مولد را هدایت می‌کنند، استفاده می‌کنند.

محققان معتقدند تحقیقات آینده درباره چگونگی یادگیری نوزادان می‌تواند الهام‌بخش نسل بعدی مدل‌های هوش مصنوعی باشد.

اگرچه پیشرفت‌های شگرفی در زمینه هوش مصنوعی شده است، اما مدل‌های پایه مقادیر زیادی انرژی مصرف می‌کنند و به داده‌های بسیار بیشتری نیاز دارند. گام‌های بعدی در تحقیق، مقایسه مستقیم یادگیری در مغز و هوش مصنوعی خواهد بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: