کد خبر: ۳۴۸۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - 2024August 19
نمایندگان مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت:
نماینده مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت:«شما زمانی که رئیس نظام پزشکی بودید تعرفه پزشکان در بخش خصوصی افزایش یافت ، این کجای ارتقای عدالت برای مردم است.»
شفاآنلاین:سلامت>آقایان روح الله عباسپور و مالک شریعتی نیاسر در جلسه رای اعتماد مجلس به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت صحبت کردند.
روح الله عباسپور نماینده مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت در مجلس با بیان اینکه :« امروز مسائل بهداشتی و درمان کشور مسائل امنیتی را ایجاد کرده است » خاطر نشان کرد :«شما زمانی که رئیس نظام پزشکی بودید تعرفه پزشکان در بخش خصوصی افزایش یافت ، این کجای ارتقای عدالت برای مردم است.»

به گزارش شفا آنلاین: روح الله عباسپور- نماینده مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت در مجلس گفت : ما مدت مدیدی است چالش های اساسی را در حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی داریم تا جایی که اقدامات گذشته باعث شده است که امروز مسائل بهداشتی و درمان کشور، مسائل امنیتی را ایجاد کند. از 282 نماینده محترم سوال می کنم کدام یک از شما در بحث مسائل بهداشتی و درمانی و پزشک عمومی و متخصصین و پرستاران و موارد دیگر مشکل ندارید؟

با توجه به این مسئله، مجلس گذشته دو فوریت را برای افزایش پذیرش پزشک مصوب کرده است،  دکتر ظفرقندی جواب دهد چرا با افزایش پذیرش دانشجو مخالفت نموده است؟

وی گفت :« شما زمانی که رئیس نظام پزشکی بودید تعرفه پزشکان در بخش خصوصی افزایش یافت ، این کجای ارتقای عدالت برای مردم است ؟»

روح الله عباسپور افزود :«دکتر پزشکیان دیروز پشت همین تریبون اعلام کرد من کسی هستم که همه درمانم درمان دولتی بوده است مطب نداشته ام و در بیمارستان خصوصی به درمان نپرداخته ام اما جناب دکتر ظفرقندی با عنایت به اینکه رییس دانشگاه علوم پزشکی هستید و رییس مرکز آموزش تحقیقات بودید در کنار این مسائل به فعالیت های درمانی در بخش خصوصی اقدام کردید و شما اقدام به تاسیس مطب نمودید که با جهت گیری دکتر پزشکیان چقدر همخوانی دارد؟»

وی در پایان سخنانش گفت : « تخصص دکتر ظفرقندی برای ما محرز است اما یک شرط لازم اما کافی نیست نگرش ملی و غیرجناحی و امید به آینده را بررسی کنید.»

مالک  شریعتی نیاسر دیگر مخالف برنامه های وزیر بهداشت در مجلس گفت: «این شاخص ها در مواضع ظفرقندی چه جایگاهی دارد سیاسی ترین و جناحی ترین بیانیه از سوی وی صادر شده است تمجید از سران فتنه که خط قرمز رهبری است همچنین اغتشاشات 1401 را جنبش پاک قلمداد کرده است. ما سیاسی عمل نمی کنیم اما رهبر انقلاب فرمودند در موضوع جناح بندی های سیاسی همواره تاکید بر رفاقت کنید اما در برخی مسائل باید عبور از خط قرمز رعایت شود.»

وی افزود : «رهبر فرمودند فتنه نابخشودنی است چرا رهبر انقلاب اینقدر از این موضوع ناراحت بودند؟ اثرات کاهش مشارکت مردم،کشور را به لبه پرتگاه برده است، تحریم های هوشمند علیه جمهوری اسلامی فزاینده شد. بحث کمبود دارو و بیماران پروانه ای از کی آغاز شد؟ بعد از فتنه 88. ظفرقندی همچنان از سران فتنه تمجید می کند وی می خواهد از مجلسی رای بگیرد که 4 ماه پیش در یک سخنرانی گفتند انتخابات مجلس دوازدهم مهندسی شده است و انتخابات در جمهوری اسلامی مفهوم خود را از دست داده است.»

شریعتی نیاسر همچنین افزود: «دکتر پزشکیان امروز با رای 26 درصد مردم رییس جمهور هستند ظفرقندی بارها اعلام کرده است که سیاسی عمل نمی کنم، اگر می توانند مواضعشان را اصلاح کنند. سابقه ایشان سابقه تند سیاسی است و مطالب ایشان در ماجرای اغتشاشات در فضای مجازی موجود است.»


وی گفت :«چند بیمار نتوانستند به بیمارستان برسند؟مقام وزارت بهداشت پزشک بدون مرز نیست ممکن است پزشک متخصصی همه بیماران را تیمار کند و سوگند پزشکی دارد اما مقام وزارت بهداشت مقام حاکمیت در جمهوری اسلامی است، وزیر بهداشت عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است و رییس دانشگاه ها را تعیین می کند.»

محمد پاکمهر دیگر نماینده مخالف وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم گفت : «صحبت از حوزه نظام سلامت و رای اعتماد به سکاندار این وزارتخانه است وزارتخانه ای که مسوولیتی بس خطیر دارد و با جان و سلامت مردم سروکار دارد. این مردم چه از لحاظ شهری و از چه از لحاظ روستایی باشند دو نعمت بسیار مهم است. نعمت سلامت را نباید به بازی گرفت. بحث بهداشت و آموزش و بحث درمان و پژوهش و مهاجرت نخبگان و پرونده سلامت الکترونیک و دارو و تجهیزات پزشکی، تغذیه و شیرخشک و بیش از هزار و شصت بیمارستان و چندهزار مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت موضوعاتی است که در حوزه نظام ارجاع و پزشک خانواده لاینحل مانده است.

وی در ادامه با بیان اینکه :« کمبود پزشک عمومی و متخصص و حوزه های پیراپزشکی و آمبولانس و تجهیزات پزشکی و تشخیصی و درمانی و کمبود بیمارستان همه به شما عزیزان منتقل می شود. » گفت :« هیچ می دانید وزارت بهداشت وزارتخانه ای است که با جان مردم سروکار دارد و همه وظایف آن اورژانسی است و مسوولیتی خطیر است قطعا می پذیرید سکان این وزارتخانه را باید شخصی غیرسیاسی دست بگیرد. نمی شود سکان هدایت آن را به افرادی بسپاریم که با نگاه سیاسی بخواهند به آن مدیریت کنند. چه شده است اقای رییس جمهور که خود پزشک است سیاسی ترین عنصر کابینه خود را برای غیرسیاسی ترین وزارتخانه معرفی کرده است؟ وزن عملکرد سیاسی وی از وزن عملکرد حوزه سلامتش بیشتر بوده است و سازمان نظام پزشکی تبدیل به سازمان مخالف نظام شده بود. هرگز نباید سلامت مردم را به سیاسی کار بسپاریم و چنین معامله زیانباری را برای مردم رقم بزنیم.»


پاکمهر در ادامه افزود:«ایشان در دوران اوج کرونا ایا با سیاست های مقام رهبری موافق بود؟ اگر مخالف بود توضیح دهند اگر احساس ندامت دارند اعلام کند. مواضع ایشان را نسبت به اغتشاشات بهتر می دانید. مواضع وی نسبت به نمایندگان و انتخابات مجلس در دور دوازدهم که بحث مهندسی انتخابات را اعلام کردند. راجع به برنامه های ارائه شده از سوی وی می گویم این برنامه ها ماهیت شعارگونه دارد و طولانی بودن برنامه و نگارش غیرعملیاتی از دیگر مشکلات برنامه ایشان است برای وزارتخانه ای که کاملا تخصصی است. همه ما در پیشگاه مردم و در برابر قرآن سوگند یاد کردیم و پاسدار حریم اسلام و نگهدار دستاوردهای اسلامی این ملت در نظام جمهوری اسلامی باید باشیم سپردن پست های کلیدی از جمله وزارت بهداشت آیا با سوگند ما همخوانی دارد؟ من خود یک پزشکم و همکار دکتر ظفرقندی خوب می دانم وی دارای سوابق درخشان ایثار و جبهه و جانبازی است اما قضاوت مربوط به حال است. »

وی در پایان گفت :«  اینکه بپذیریم اشتباه کرده ایم خیلی سخت تر از جبهه رفتن است. به دکتر ظفرقندی گفتم از شما دو سوال دارم شما فارغ التحصیل از یک رشته مهم هستید اما اینکه باید مقید به جمهوری اسلامی هستید برای ما سوال است ما نمی توانیم سکان یک وزارت را به فرد سیاسی بسپاریم و باید فردی شایسته و انقلابی و کاملا تخصصی را انتخاب کنیم. سوال من این است برنامه شما برای فرزنداوری، ارز ترجیحی، سقط جنین چیست؟ در برنامه هایتان چیزی نیست. برای یک میلیارد یورو از محل فروش تجهیزات چه برنامه ای دارید؟»/سلامت نیوز


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: