کد خبر: ۳۴۸۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - 2024August 19
وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه سیگارهای الکترونیکی جزو کالاهای قاچاق محسوب می‌شونداعلام کرده مردم از طریق سامانه ۱۹۰ می‌توانند هرگونه تخلف درباره فروش سیگارهای الکترونیکی را گزارش کنند.
 شفاآنلاین:عمومی>خرید، فروش و واردات سیگار الکترونیکی در ایران ممنوع است و هیچ مرکزی، حتی آنهایی که به شکل خاص برای فروش محصول دخانی فعال هستند، اجازه فروش سیگار الکترونیکی را ندارند. هر چند که تمام محصولات الکترونیکی دخانی به شکل قاچاق وارد می‌شوند و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند. این در حالی است که چندی پیش علیرضا اسلامی‌نژاد، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به افزایش مصرف سیگارهای الکترونیکی در کشور هشدار داده و گفته بود «مصرف سیگارهای الکترونیکی رو به افزایش است و این امر در سنین پایین نگرانی‌هایی ایجاد کرده زیرا افراد تصور می‌کنند این قبیل دستگاه‌ها مضرات کمتری نسبت به سیگارهای استنشاقی دارند، درصورتی که با وجود نبود مطالعات کافی، سیگارهای الکترونیکی هم تهدیدی برای سلامت مصرف‌کننده محسوب می‌شوند.»
به گزارش شفا آنلاین: جعفر جندقی، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت هم با بیان اینکه سیگارهای الکترونیکی به‌عنوان یک کالای آسیب‌رسان معرفی شده‌اند می‌گوید: این محصولات هم مضر و آسیب‌رسان هستند، به همین دلیل تولید و تبلیغ آنها در کشور ممنوع است.

از خطر استقبال نکنید
وزارت بهداشت هم با تأکید بر اینکه سیگارهای الکترونیکی جزو کالاهای قاچاق محسوب می‌شوند و تمام این سیگارها از مسیرهای غیررسمی وارد کشور می‌شوند، اعلام کرده مردم از طریق سامانه ۱۹۰ می‌توانند هرگونه تخلف درباره فروش سیگارهای الکترونیکی را گزارش کنند. در حال حاضر موضوع مبارزه با سیگارهای الکترونیکی در دستور کار دو وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و صنعت، معدن و تجارت قرار دارد و اگرچه تلاش‌ها و اقداماتی برای مبارزه با سیگارهای الکترونیکی صورت گرفته یا در حال انجام است، اما تقاضاهایی برای اجازه فعالیت در زمینه تولید، عرضه و رسمیت بخشیدن این سیگارها انجام می‌شودو البته متولیان نظام سلامت بارها تأکید کرده‌اند که زیر بار صدور مجوز برای تولید، فروش و عرضه سیگارهای الکترونیکی نمی‌روند، چرا که مضرات این محصولات شناخته شده است. افرادی هم که با وجود تمام اطلاع‌رسانی‌ها و هشدارهای داده‌شده، نسبت به مصرف این سیگارها اقدام می‌کنند، با اراده خود از مواجهه با خطرات این محصولات آسیب‌رسان استقبال می‌کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: