کد خبر: ۳۴۸۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - 2024August 18
معاون مالی شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز‌بالک گفت: نرخ محصولات شرکت‌های تولیدکننده مواد اولیه دارو به‌طور میانگین تا ۱۲‌درصد افزایش یافت.
شفاآنلاین:سلامت>محمد یزدانی با اشاره به گزارش‌های منتشرشده در سامانه کدال مبنی بر صدور مجوز افزایش نرخ محصولات بیش از ۱۰شرکت تولیدکننده دارو و مواد اولیه دارویی، تاکید کرد: شرکت‌های تولید مواد اولیه دارو به‌طور تقریبی ۱۰ تا ۱۲‌درصد روی کل محصولات خود افزایش نرخ گرفته‌اند.
به گزارش شفا آنلاین:وی درباره تاثیر افزایش نرخ فروش محصولات دارویی شرکت‌های داروسازی بر سودآوری آنها گفت: میزان افزایش قیمت محصولات شرکت‌های دارویی به نوع محصولات تولیدی آنها بستگی بسیاری دارد.
یزدانی با اشاره به اینکه مشروح گزارش شرکت‌های دارویی درباره مجوزهای صادرشده برای افزایش نرخ، روی سامانه کدال منتشر شده، توضیح داد: افزایش نرخ شرکت‌های تولیدی دارو ضمن افزایش گردش مالی و میزان فروش آنها، گردش عملیات را اصلاح، کسری‌ها را جبران و فعالیت شرکت‌ها را ادامه‌دار خواهد کرد.
او با اشاره به اقدام بانک مرکزی برای تخصیص ۵۰هزار میلیارد تومان برای تامین مواد اولیه و ۲۰۰میلیون یورو برای واردات دارو گفت: این تسهیلات به منظور رفع مشکلات نقدینگی تامین مواد اولیه دارو و کارخانه‌های تولیدکننده دارو و همچنین تسهیل و تسریع در تخصیص و تامین ارز واردات دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی بوده است.
یزدانی ادامه داد: ارائه تسهیلات به صنعت دارو، شاید هزینه‌های مالی شرکت‌های داروسازی را در همه بخش‌ها به همان نسبت افزایش ‌دهد اما گردش کار و تولید شرکت‌های داروسازی با این تسهیلات ادامه می‌یابد تا بتوانند وضعیت فعلی خود را حفظ و با نیروی کار و ایجاد اشتغال بیشتر، تولیدات خود را متوقف نکنند.
معاون مالی شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز‌بالک اعلام کرد: با توجه به هزینه‌های دوبرابری شرکت‌های تولیدکننده مواد اولیه، ارائه تسهیلات و افزایش قیمت تاثیر بسیاری بر روند فعالیت‌ها خواهد گذاشت و در مجموع مثبت ارزیابی می‌شود.
ارائه تسهیلات به صنعت دارو، شاید هزینه‌های مالی شرکت‌های داروسازی را در همه بخش‌ها به همان نسبت افزایش ‌دهد اما گردش کار و تولید شرکت‌های داروسازی با این تسهیلات ادامه می‌یابد تا بتوانند وضعیت فعلی خود را حفظ و با نیروی کار و ایجاد اشتغال بیشتر، تولیدات خود را متوقف نکنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: