کد خبر: ۳۴۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - 2024August 18
رییس بیست و چهارمین کنگره تازه‌های قلب و عروق، از ارائه تازه ترین یافته‌های تشخیصی و درمانی در حوزه بیماری‌های قلبی عروقی خبر داد.
شفاآنلاین:سلامت>رییس بیست و چهارمین کنگره تازه‌های قلب و عروق مسعود قاسمی، با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین کنگره تازه‌های قلب و عروق، گفت: این کنگره با هدف ارائه جدیدترین یافته‌های تشخیصی، پیشگیری و درمانی در زمینه قلب و عروق و نیز نقش هوش مصنوعی در درمان بیماری‌های قلبی با حضور بیش از پنج هزار شرکت کننده از داخل و خارج کشور از آمریکای شمالی، آلمان، ایتالیا و ترکیه ۲۷ تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:وی افزود: هدف از برگزاری این کنگره، بررسی آخرین دستاوردها، دستورالعمل‌ها (گایدلاین ها) و تحقیقات در گرایش‌های مختلف قلبی عروقی در حوزه تشخیصی، پیشگیری و درمانی به همراه ارائه روش‌های نوین درمان و استفاده از تکنولوژی‌های جدید از جمله هوش مصنوعی است. همچنین این کنگره محل توسعه شبکه ارتباطی بین محققان رشته‌های مختلف قلبی عروقی و نیز اشتراک و تبادل نظریه و تجربه‌های علمی میان استادان و پزشکان رشته است.

رئیس بیست و چهارمین کنگره تازه‌های قلب و عروق، معرفی محصولات دارویی جدید و نیز ارائه آخرین فن آوری ها و تجهیزات پزشکی را که در جهت تسریع و بهبودی بیماران نقش مؤثری دارند به عنوان دیگر اهداف برپایی این کنگره چهار روزه نام برد.

مسعود اسلامی دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره تازه‌های قلب و عروق نیز اظهار داشت: با توجه به پیشرفت‌های انجام شده در درمان بیماری‌های قلبی عروقی از یک سو و از سوی دیگر چالش‌های ایجاد شده در این حوزه طی سال‌های اخیر نیاز به اشتراک و تبادل اطلاعات بین پزشکان بیش‌تر از پیش احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تغییرات اقلیمی جهانی یکی از عوامل افزایش بیماری‌های قلبی – عروقی در جهان به شمار می‌رود بر لزوم تشخیص زودهنگام بیماری‌های قلبی به ویژه در زنان اشاره کرد.

اسلامی همچنین بر لزوم توجه و تمرکز بر بالا بودن چربی خون، چاقی و عوارض قلبی- عروقی تاکید کرد و افزود: از آنجا که تشخیص زود هنگام و تمرکز بر کاهش عوامل خطرساز مرتبط با بیماری قلبی عروقی یکی از اصلی ترین مباحث کنترل این بیماری‌ها به شمار می‌رود در این کنگره تلاش شده است تا با تاکید بر این موضوعات و تعامل علوم مختلف در به روزرسانی و ارتقای دانش پزشکان، متخصصان و صاحب نظران اقدام شود.

مژده مزیدی دبیر اجرایی کنگره نیز گفت: در این کنگره آخرین تحقیقات، ایده‌ها و روش‌های نوآورانه به متخصصان قلب و عروق، فوق تخصص قلب، فلوشیپ اینترونشنال، بیهوشی قلب، جراحان قلب، فوق تخصص اکوکاردیوگرافی، متخصصان الکتروفیوزیولوژی، رزیدنت‌ها و فلوشیپ های قلب و عروق و پرستاران ویژه قلب ارائه خواهد شد و این کنگره دارای بالاترین امتیاز بازآموزی برای پزشکان و پرستاران است.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های شاخص کنگره امسال، بخش ورکشاپ کنگره، کارگاه‌های علمی تخصصی ویژه پزشکان و پرستاران خواهد بود که با حضور فعال شرکت کنندگان و همکاری شرکت‌های تجهیزات پزشکی و دارویی کشور برگزار شده، چالش‌ها و چشم اندازهای جدیدی را در خصوص آخرین دستاوردهای نوین پزشکی به ویژه برای پژوهشگران جوان پزشک و پرستار کشور به ارمغان خواهد آورد.

همزمان با برگزاری کنگره، نمایشگاه جانبی تخصصی با حضور شرکت‌های دارویی، تجهیزات پزشکی و تصویر برداری پزشکی برگزار خواهد شد که فرصت مناسبی را برای شرکت‌های فعال در حوزه پزشکی کشور فراهم آورده تا آخرین توانمندی‌ها و دستاوردهای روز دنیا را در فضای علمی پزشکی در معرض دید همگان قرار دهند.

بیست و چهارمین کنگره تازه‌های قلب و عروق، از ۲۷ الی ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

جدیدترین یافته‌های تشخیصی، پیشگیری و درمانی در زمینه قلب و عروق و نیز نقش هوش مصنوعی در درمان بیماری‌های قلبی به متخصصان این رشته ارائه خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: