کد خبر: ۳۴۸۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024August 13
داشتن روتین پوستی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده تا شما بتوانید در بلند مدت پوستی درخشان و شاداب داشته باشید

شفاآنلاین:سلامت>با گذشت زمان شاهد ایجاد تغییرات پوستی هستیم؛ چراکه در گذر زمان پروسه کلاژن سازی پوست روبه زوال می رود و همین مسئله، اهمیت داشتن یک روتین پوستی را نشان می دهد. از جمله مهم ترین محصولات موجود در یک روتین پوستی می توان به پاک کننده ملایم، مرطوب کننده، ضدآفتاب، کرم دور چشم، لایه بردار و... اشاره کرد. کاربرد و نحوه استفاده از هریک از این محصولات متفاوت به نظر می رسد. برای آشنایی با هریک از این محصولات می توانید به بلاگ ریحا مراجعه نمایید.

پاک کننده ملایم

به گزارش شفا آنلاین:از جمله اصلی ترین محصولات مراقبت از پوست برای هر شخصی، می توان به پاک کننده ملایم و متناسب با نوع پوست اشاره کرد. شما به صورت روزانه بلافاصله پس از بیدار شدن و پس از رسیدن به خانه می بایست به کمک پاک کننده ملایم شستشوی صورت را انجام دهید؛ چراکه در زمان خواب پوست در حال بازسازی بوده و این مسئله سبب می شود که سلول های مرده تولید شود. زمانی که شما پوست خود را شستشو می دهید، شاهد حذف سلول های مرده از منافذ پوستی هستید.

از طرفی دیگر، آلودگی محیط بیرون و مواد آرایشی امکان دارد، منافذ پوستی بدی ایجاد شده را دچار مشکل کند و عرق و چربی پوستی دیگر اجازه دسترسی به منافذ پوستی را ندهند؛ بنابراین در این شرایط استفاده از یک پاک کننده ملایم یک ضرورت به حساب می آید. منافذ مسدود شده قادر به خوب تنفس کردن نبوده و امکان دارد پوست دچار پیری، چروکیدگی یا جوش گردد.

مرطوب کننده

از دیگر محصولات مراقبتی از پوست موجود در خانه ها می توان به مرطوب کننده اشاره کرد. بیشتر اشخاص به هنگام خرید مرطوب کننده، معیار آن ها تنها محصول یا ظرف و بسته بندی و حتی گاهی فقط رایحه است. این مسئله در حالی بوده که شما باید پوست خود را شناسایی نمایید و مناسب پوست، مرطوب کننده را خریداری نمایید. به اشخاصی که دارای پوست چرب هستند، تنها مرطوب کننده ویژه آن ها توصیه می شود. زمانی که شما اشتباهی از یک مرطوب کننده دیگر استفاده نمایید، چربی پوست تشدید گردیده و احتمال بروز جوش نیز وجود دارد.

ضد آفتاب

حتماً شما نیز تاکنون متوجه شده اید که ضدآفتاب تا چه حد اهمیت دارد. نور ماورای بنفش خورشید می تواند اثراتی جبران ناپذیر روی پوست داشته باشد. قسمتی از این عوارض احتمالی شامل مواردی همچون آفتاب سوختگی، پیری پوست، بروز جوش، بروز انواع لکه های قهوه ای روی پوست، سرطان پوست و انواع مختلف چین وچروک می شود. برای اینکه از این عارضه ها جلوگیری نمایید، استفاده از ضدآفتاب ضرورت داشته و هردو ساعت یکبار نیز می بایست نسبت به تمدید آن اقدام کرد.

برای اینکه بهترین نتیجه را از محصول موردنظر بگیرید، می بایست جنس پوست خود را بشناسید و نباید بلافاصله پیش از بیرون رفتن اقدام به زدن ضدآفتاب نمایید. زدن ضدآفتاب ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پیش از بیرون رفتن از منزل توصیه می شود تا پوست شما آسیبی از بابت تابش اشعه های خطرناک نگیرد. ضدآفتاب موردنظر شما باید از spf لازم نیز برخوردار باشد. پس از استفاده یک ساله نیز از محصول موردنظر باید آن را کنار بزنید.

کرم دور چشم

برای مراقبت از پوست ناحیه چشم، استفاده از کرم دور چشم ضرورت دارد. استفاده از این کرم برای تمامی اشخاص با سن بالای ۲۰ سال ضرورت داشته و می تواند مانع از چین وچروک و تیرگی این ناحیه شود؛ از این رو، گنجاندن کرم دور چشم در روتین روزانه ضرورت دارد. همچنین تغذیه درست و اصولی به پوست محدوده چشم شما کمک می کند تا دچار مشکلاتی همانند بروز چین وچروک، تیرگی و پف زیر چشم شوید. محصولات دور چشم به صورت کرم و ژل ارائه می شوند و در طول شب و روز می توانید از آن ها استفاده نمایید. در ترکیبات این محصول مواد معدنی دیده می شود که به هنگام خواب به پوست ورود پیدا کرده و جوانسازی رخ می دهد.

انواع لایه بردار

پوست برای تغذیه شدن به لایه بردار نیاز دارد؛ چراکه با گذشت زمان، آلودگی ها انباشته شده و سلول های مرده و لوازم آرایشی منفذ پوستی را مسدود می سازند. فراموش نکنید که اگرچه که پاک کننده ها در شستشوی صورت نقش دارند؛ اما گاهی پوست نیازمند پاکسازی عمیق تری بوده تا پاکسازی به خوبی صورت گیرد. لایه بردار از جمله اصلی ترین محصولات مراقبت از پوست محسوب می شود. البته بهتر است با احتیاط از آن استفاده کنید و پیش از استفاده از نوع پوست خود اطلاع داشته باشید. در صورتی که دارای پوست چرب هستید، استفاده از لایه بردار به مدت یک بار در هفته توصیه می شود.

ماسک صورت یکی از محصولاتی بوده که در زمینه آبرسانی، حذف چربی های اضافی و بهبود منافذ پوست نقش مؤثری ایفا می کند. استفاده از این محصول می تواند مزیت های بسیاری به همراه داشته باشد؛ برای نمونه، ماسک های دارای اسید هیالورونیک سبب می شود ک آبرسانی پوست صورت گیرد و با خرید این محصول شاهد سفت شدن و شفافیت بیشتر پوست باشیم. ماسک های ژلی نیز حاوی اسیدهای پلی هیدروکسی، عصاره های دریایی و آنتی اکسیدان بوده و سبب می شود که آبرسانی صورت گیرد. هم اکنون نیز ماسک ها به شکل کرمی عرضه می شود.

تونرپاک کننده صورت

از دیگر محصولات مهم مراقبتی پوست می توان به تونر پاک کننده صورت اشاره داشت که کمک می کند تا آلودگی های پوستی پاکسازی شود . یک تونر خوب ویژه پوست چرب جدای از این مسئله که در پاکسازی پوستی نقش دارد، باید قادر به کنترل چربی و کوچک کردن منافذ باز پوستی باشد. همچنین یک تونر پاک کننده پوست باید بتواند در کنار اینکه چربی طبیعی پوست را حذف می کند، آبرسانی را به خوبی صورت دهد. تونر در بعضی موارد، دارای آنتی اکسیدان قوی بوده و اجازه نمی دهد که رادیکال های آزاد و آسیب های ناشی از UV به پوست آسیبی وارد کند.

بالم لب

بالم لب نیز از جمله اصلی ترین محصولات مراقبت از پوست محسوب می شود که در فصول پاییز و زمستان کاربرد ویژه ای پیدا می کند. بهتر است به هنگام خرید، انتخاب شما بالم لبی باشد که دارای ضدآفتاب بوده و می تواند شادابی و سلامت و زیبایی لب شما را تضمین نماید. به خاطر داشته باشید زمانی که خشکی و ترک خوردگی لب اتفاق می افتد، بیماری و عفونت به راحتی می تواند انتقال پیدا کند. برای اینکه این اتفاق رخ ندهد، بهتر است به سراغ بالم لب مناسب و باکیفیت بروید تا بتوانید لب هایی مرطوب و نرم داشته باشید.

سرم ویتامین C

در صورتی که مرطوب کننده یا بهترین کرم دور چشم شما دارای ویتامین سی نبوده؛ شما می توانید یک سرم ویتامین سی نیز به محصولات مراقبتی خود اضافه کنید. این محصول دارای آنتی اکسیدان قوی بوده و کمک می کند تا با رادیکال های آزاد مبارزه کند؛ بنابراین، استفاده از سرم ویتامین سی برای تمامی افراد لزوماً ضرورت ندارد.

حفظ درخشش و زیبایی پوست همواره نیازمند رعایت یک روتین پوستی مناسب است. انجام منظم روتین های پوستی می تواند نقش مؤثری در رفع مشکلات و معایب پوستی داشته باشد و سلامت و شادابی آن را در بلندمدت تضمین کند. بهتر است از سنین پایین شروع به استفاده از محصولات مراقبت پوستی همانند انواع پاک کننده ها، مرطوب کننده، ضدآفتاب، کرم دور چشم، انواع لایه بردار و... کنید تا دچار پیری زودرس نشوید. به هنگام خرید محصولات پوستی باید به نوع پوست خود نیز توجه داشته باشید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: