کد خبر: ۳۴۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024August 11
رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو یک از مهم‌ترین راه‌ها برای اطمینان از سلامت این محصولات را استفاده از فیلر‌های مجاز و باکیفیت دانست

شفاآنلاین:سلامت>دکتر جواد شمسایی، رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با ایفدانا با اشاره به عوارض سوء ناشی از مصرف برخی از فیلر‌های غیرمجاز در سال‌های اخیر بر لزوم توجه ویژه به اصالت ژل‌های تزریقی تأکید کرد.

به گزارش شفا آنلاین:وی افزود: متأسفانه امروزه شاهد افزایش استفاده از فیلر‌های تقلبی و قاچاق در کشور هستیم. اکثر این محصولات نه تنها فاقد کارایی لازم بلکه به دلیل نامشخص بودن منبع تامین و چگونگی نگهداری، می‌تواند باعث عوارض جانبی بسیار خطرناکی از جمله عفونت، حساسیت، تغییر شکل دائمی صورت و حتی نابینایی شود.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو یک از مهم‌ترین راه‌ها برای اطمینان از سلامت این محصولات را استفاده از فیلر‌های مجاز و باکیفیت دانست و عنوان کرد: پزشکان باید قبل از تزریق فیلر، اصالت محصول را به دقت بررسی کنند و آن را از شرکت‌های پخش مجاز خریداری کنند.

شمسایی در ادامه به برخی از عوارض استفاده از فیلر‌های تقلبی اشاره کرد و افزود: ورود باکتری‌ها به محل تزریق و ایجاد عفونت‌های شدید، حساسیت، واکنش‌های آلرژیک شدید به مواد تشکیل‌دهنده فیلر، تغییر شکل دائمی صورت، ایجاد برآمدگی، فرورفتگی و تغییر در تقارن صورت، نابینایی (در صورتی که فیلر به رگ‌های خونی اطراف چشم تزریق شود)، لخته شدن خون و … می‌تواند از جمله عوارض احتمالی بر اثر استفاده از محصولات تقلبی باشد.

وی در پایان توصیه کرد که افراد برای تزریق فیلر یا ژل به کلینیک‌ها و مطب‌های معتبر و تحت نظر پزشک متخصص مراجعه کنند و همچنین از پزشک خود بخواهند که اصالت محصول را به آنها نشان داده و برچسب اصالت آن را بررسی کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: