کد خبر: ۳۴۸۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - 2024August 09
کارکنان مسلمان شاغل در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس می‌گویند از زمان آغاز آشوب‌های اخیر در انگلیس، آزار نژادپرستان علیه این مسلمانان افزایش یافته و اسلام هراسی بیش تری را شاهد شده اند.
شفاآنلاین:سلامت>کارکنان مسلمان شاغل در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس می‌گویند از زمان آغاز آشوب‌های اخیر در انگلیس، آزار نژادپرستان علیه این مسلمانان افزایش یافته و اسلام هراسی بیشتری را شاهد شده اند. 
به گزارش شفا آنلاین:دکتر سلمان وقار، رئیس "انجمن پزشکان مسلمانان بریتانیا" با نام مختصر "بیما" می‌گوید از زمان آغاز آشوب‌های راستگرایان افراطی در انگلیس از دوشنبه دو هفته پیش، شمار آزار‌های نژادپرستان علیه اعضای این انجمن، به شدت افزایش یافته است. 
"بیما" که حدود ۷ هزار عضو دارد همچنین اعلام کرده است شماری از مسلمانان شاغل در نظام دولتی بهداشت و درمان انگلیس، ازبیم حمله آشوبگران و نژاد پرستان به آنان از حضور بر سر کارشان می‌ترسند.
به نوشته گاردین، رئیس "انجمن اسلامی پزشکی بریتانیا" می‌گوید گزارش‌های متعددی مثلا از شهر‌های منچستر و بلفاست، مبنی بر نگرانی شاغلان مسلمان در نظام بهداشت و درمان انگلیس دریافت شده است که براساس آن ها، پزشکان مسلمان ناچارند زودتر از موعد، مطب‌های خود را تعطیل کنند؛ کارکنان مسلمان شاغل در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس ناچار شده اند در روز‌های اخیر، با تاکسی بر سر کار روند و به منزل بازگردند؛ برای دید و بازدید، از منزل خارج نشوند و در زمان‌های آشوب، در مطب‌ها حبس شده اند تا از آزار نژادپرستان در امان بمانند.
در پی قتل سه دختربچه در شهر "ساوث پورت"، راستگرایان افراطی و نژادپرستان انگلیسی، در شبکه‌های اجتماعی قاتل را یک پناهنده مسلمان معرفی و برای وی یک نام جعلی نیز خلق کردند. سپس با راه اندازی تظاهرات خشونت آمیز، به مساجد، مراکز حمایت از مهاجران، غیرسفیدپوستان، منازل، فروشگاه‌ها و خودرو‌های مسلمانان حمله کردند، آشوب‌های راستگرایان افراطی در انگلیس به شهر‌های مختلف گسترش یافت تا این که چهارشنبه شب، با حضور گسترده مخالفان نژادپرستی و به خیابان آمدن مسلمانان در شهر‌های گوناگون، نژادپرستان انگلیسی نتوانستند به آشوب‌های خود ادامه دهند. پس از این که معلوم شد یک زن مدیر یک شرکت پوشاک در انگلیس، با نام "بانی اسپوفورث"، نخستین فردی است که در شبکه‌های اجتماعی از جمله ایکس (توئیتر سابق)، به دروغ، "اکسل روداکوبانا"، مسیحی انگلیسی قاتل سه دختربچه را "علی الشکاتی" نامیده و او را یک پناهنده مسلمان معرفی کرده که با قایق، به صورت غیرقانونی به انگلیس آمده، روز جمعه این هفته اعلام شد که وی بازداشت شده است. 
گاردین نوشت " انجمن مصری پزشکی بریتانیا" با نام مختصر "بما" که حدود ۱۱ هزار پزشک، دندانپزشک و داروسازی مصری در آن عضوند اعلام کرد اعضای این انجمن نیز پس از آغاز آشوب‌های راستگرایان افراطی در انگلیس، با اسلام هراسی بیش‌تر روبرو و نگران جانشان شده اند. به نوشته "بیما" تبعیض و آزار نژادپرستانه علیه اعضای این انجمن در دو هفه اخیر و در پی آشوب‌های راستگرایان افراطی، افزایش یافته است. 
روزنامه گاردین نوشت "آماندا پریچارد"، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان انگلیس می‌گوید نژادپرستی موجب شده است بسیاری از کارکنان این سازمان، بترسند و این وضعیت نباید ادامه یابد. 
آشوب‌ها و حملا ت به مهاجران و مسلمانان در انگلیس موجب شده است کارکنان بخش بهداشت و درمان انگلیس از بیم تعرض بر سر کار نروند و همین موجب شده است صد‌ها وقت معاینه بیماران و عمل‌های جراحی لغو شود.
این در حالی است که هم اکنون بیش از هفت میلیون و ششصد هزار بیماران در فهرست انتظار درمان در بیمارستان‌های دولتی این کشورند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: