کد خبر: ۳۴۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - 2024August 09
تحقیقات نشان داده که مردان به طور متوسط حدود ۱۰۱ کالری در هنگام رابطه جنسی می‌سوزانند، در حالی که این عدد برای زنان تنها حدود ۶۹ کالری است.

شفاآنلاین:سلامت>پروفسور لیاه میلهیسر، کارشناس سلامت جنسی از استنفورد، به Everyday Health گفته که این امر به این دلیل است که کسانی که نقش فعال را در هنگام رابطه جنسی بر عهده دارند، کالری بیشتری می‌سوزانند. با این حال، او افزود که زنان نیز اگر «در بالا باشند» می‌توانند کالری بیشتری بسوزانند.

به گزارش شفا آنلاین:البته تفاوت‌هایی وجود دارد، مانند یک رابطه جنسی کوتاه پنج‌دقیقه‌ای و یک رابطه جنسی شدید و یا ورزشی که ساعت‌ها به طول می‌انجامد، امیلی مورس، کارشناس جنسی و میزبان پادکست، قبلاً به The Post گفته بود: «رابطه جنسی برای هر فرد در هر بار متفاوت است.»

اینکه رابطه جنسی به عنوان یک تمرین بدنی محسوب شود یا نه، به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جمله وضعیت بدن، مدت زمان، مکان و عوامل دیگر. به عنوان مثال، طبق یک مطالعه از شرکت لوازم جنسی Lelo، وضعیت‌هایی مانند The Butter Churner و Standing از جمله حرکت‌هایی هستند که می‌توانند کالری بیشتری را بسوزانند.

دکتر جیسون کارپ، دانشمند و نویسنده ورزشی، به Everyday Health گفته است که اگرچه داده‌های کمی برای نشان دادن تفاوت سوزاندن کالری بر اساس وضعیت وجود دارد، اما او تخمین می‌زند که این مقدار حدود ۳ تا ۴ کالری در دقیقه باشد.

جیمی بل، کارشناس جنسی و تهیه‌کننده Bloom Stories، گفته است که «اگر هدف شما افزایش استقامت در اتاق خواب است، تنوع را با امتحان کردن وضعیت‌های جدید ایجاد کنید.»

اما کارشناسان هشدار داده‌اند که فقط به این دلیل که رابطه جنسی کالری می‌سوزاند و شبیه به ورزش است، لزوماً به این معنی نیست که می‌توان آن را جایگزین تمرینات ورزشی در باشگاه کرد.

کارپ گفته است که رابطه جنسی معادل پیاده‌روی با سرعت حدود ۲ تا ۴ مایل در ساعت است و بعلاوه، معمولاً به اندازه مدت زمان تمرین در باشگاه هم طول نمی‌کشد.

کارپ اشاره کرده که علی‌رغم افزایش تنفس، ضربان قلب و فشار خون که در طول رابطه جنسی رخ می‌دهد، به نظر می‌رسد که رابطه جنسی به عنوان یک نوع ورزش، از نظر فواید قلبی‌عروقی و سوزاندن کالری کمتر از انواع دیگر ورزش‌ها مانند دویدن، دوچرخه‌سواری و وزنه‌برداری عمل می‌کند.

اما این بدان معنا نیست که رابطه جنسی فاقد فواید است. بل گفته است که رابطه جنسی، کلیدی برای سلامتی است و توضیح داده که به ما کمک می‌کند با بدن خود ارتباط برقرار کنیم و ما را به زمان حال می‌آورد.

امیلی مورس نیز تأکید کرده که «رابطه جنسی یکی از ستون‌های سلامت فردی است، درست مانند خواب خوب و تغذیه مناسب.»



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: