کد خبر: ۳۴۷۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - 2024July 30
افرادی که از فکر کولونوسکوپی وحشت دارند، اکنون یک گزینه کمتر تهاجمی برای غربالگری کولون و سایر سرطان‌های رکتوم خواهند داشت.

 شفاآنلاین:سلامت>سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA)  آزمایش خون جدیدی را برای غربالگری سرطان کولورکتال (CRC) برای بزرگسالان بالای ۴۵ سال تایید کرد.

به گزارش شفا آنلاین:در آزمایش خون «Shield» که توسط شرکت «Guardant Health» و پس از ۱۰ سال تحقیق و توسعه و همکاری با سازمان‌های بهداشتی پیشرو در سطح جهان ابداع شده، یافتن نشانه‌های سرطان در «دی‌ان‌ای» وارد شده از تومورها به جریان خون، ممکن می‌شود.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده پس از دریافت نتایج کارآزمایی بالینی این فناوری و توصیه یک کمیته مشورتی، برای تایید آن اقدام کرد.

داده‌های این کارآزمایی بالینی که روی ۲۰ هزار بیمار در بیش از ۲۰۰ سایت کارآزمایی بالینی در جوامع روستایی و شهری در ۳۷ ایالت انجام شد، نشان داد که این آزمایش ۸۳ درصد در تشخیص افراد مبتلا به سرطان کولورکتال و ۸۸ درصد در تشخیص سرطان‌های کولورکتال مرحله یک، دو و سه موفق بوده است.

اگرچه نتایج حاصل از این آزمایش در تشخیص رشد پیش‌سرطانی، به خوبی و دقت سایر گزینه‌های غربالگری مانند کولونوسکوپی و آزمایش‌های نمونه مدفوع نیست، اما کمیته مشورتی همچنان آن را توصیه می‌کند زیرا می‌تواند برای تعداد قابل توجهی از افرادی که به سایر گزینه‌های غربالگری مقاوم هستند، کارآمد باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: