کد خبر: ۳۴۷۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - 2024July 29
پوکی استخوان یک بیماری است که استخوان‌های انسان را درگیر می‌کند و در آن استخوان‌ها ضعیف می‌شوند و به راحتی می‌شکنند.
شفاآنلاین:سلامت>در بیشتر موارد، این ضعف استخوانی به دلیل کمبود سطح کلسیم و فسفر یا کمبود سایر مواد معدنی در استخوان است.

استئوآرتریت عمدتاً بزرگسالان در اواسط 40 سال یا بالاتر را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث التهاب، سفتی مفاصل و درد می شود.

به گزارش شفا آنلاین:سازمان آتش نشانی نشان داد که آرتروز با تخریب غضروف صاف مفاصل شروع می شود، حرکت را دشوار می کند و باعث درد و سفتی مفاصل می شود. با زبری و نازک شدن سطح غضروف، فشار روی تاندون‌ها و رباط‌ها افزایش می‌یابد که می‌تواند منجر به تورم و ایجاد توده‌های استخوانی به نام خار استخوانی شود.

از دست دادن غضروف می تواند باعث ساییدگی استخوان ها بر روی یکدیگر شود و به تغییر شکل مفصل و ناهماهنگی استخوان ها کمک کند.

علائم رایج پوکی استخوان عبارتند از افزایش درد هنگام راه رفتن و سفتی مفاصل پس از حرکت، به خصوص اگر بالای 45 سال سن دارید.

در اینجا 7 اقدام پیشگیرانه برای درمان این مشکل سلامتی وجود دارد:

 از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید

رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی برای سلامت مفاصل ضروری است. محصولات لبنی مانند شیر و پنیر منابع عالی کلسیم هستند که یک ماده معدنی ضروری برای ارتقای سلامت مفاصل و ساخت توده استخوانی است.

همچنین باید ماهی سالمون و ساردین را اضافه کنید که سرشار از ویتامین D و اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای حفظ تراکم استخوان ضروری هستند و دارای خواص ضد التهابی هستند که خطر تحلیل استخوان را کاهش می دهد.

 وزن سالم را حفظ کنید

کارشناسان توضیح دادند که اضافه وزن فشار بیشتری بر مفاصل، به ویژه زانوها و باسن وارد می کند.

بنابراین، کاهش وزن می تواند به طور قابل توجهی سایش و پارگی مفاصل را کاهش دهد.

 به طور منظم تمرین کن

ورزش برای سلامت مفاصل ضروری است، اما لازم نیست سخت باشد.

فعالیت های ساده مانند پیاده روی و دوچرخه سواری به مدت 10 تا 30 دقیقه به تقویت ماهیچه هایی که مفاصل را پشتیبانی می کنند بدون استرس بیش از حد کمک می کند.

ورزش انعطاف پذیری مفاصل، دامنه حرکتی و قدرت عضلانی را بهبود می بخشد، حمایت بهتری از مفاصل می کند و خطر آسیب را کاهش می دهد.

 خواب خوش

خواب التهاب را کاهش می دهد، که می تواند بافت هایی را که از مفاصل محافظت می کنند تحریک کرده و در نهایت منجر به زوال آنها شود. خواب خوب به بدن شما اجازه می دهد تا بافت های آسیب دیده را ترمیم کند.

 وضعیت نشستن را بهبود بخشید

نشستن در یک وضعیت سالم به جلوگیری از فشار روی مفاصل، به خصوص در ستون فقرات، گردن و شانه ها کمک می کند.

هنگامی که پشت میز خود می نشینید، کمر خود را صاف و شانه های خود را عقب نگه دارید، باسن و زانوهای خود را در زاویه 90 درجه قرار دهید.

از استرس دوری کنید

استرس مزمن می تواند التهاب و درد مفاصل را بدتر کند، بنابراین حداقل یک ساعت در روز را برای فعالیت های آرامش بخش، از جمله مدیتیشن، یوگا، یا تنفس عمیق اختصاص دهید.

درد را نادیده نگیرید

اگر فعالیتی باعث درد خاصی شود، باید آن را متوقف کرده و استراحت کنید، زیرا نادیده گرفتن این سیگنال ها می تواند منجر به آسیب شدید مفصلی شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: