کد خبر: ۳۴۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024July 28
رئیس‌جمهور:
رئیس‌جمهور با تاکید بر این که به مردم و رهبر انقلاب تعهد می‌دهم که برای مردم جز انصاف و عدالت راهی دیگر را نپوییم
 شفاآنلاین:عمومی>، نهمین رئیس‌جمهور ایران در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری خود توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، سخنان خود را با قرائت یک بیت شعر آغاز کرد و گفت: گر صید عدم شوی، ز خود رسته شوی، ور در صفت خویش روی بسته شوی، می‌دان که وجود تو حجاب ره توست، با خود منشین که هر زمان خسته شوی.

به گزارش شفا آنلاین:وی در ادامه یاد معمار فقید انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان سرافراز ایران عزیز به‌ویژه سرباز وطن سردار سپهبد قاسم سلیمانی را گرامیداشت و به روان پاک شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر و شهید خدمت آیت‌الله رئیسی و همه خدمتگزاران شهید نظام درود فرستاد. 

پزشکیان افزود: سپاسگزار لطف و تدبیر رهبر انقلاب هستم که عرصه را بر مشارکت موثر ملت و رقابت معنادار تفکرات سیاست‌های متفاوت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گشودند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: خاک پای ملت بزرگوار و شریف ایران هستم که آگاهانه در این میدان پا نهادند و بار رای خود به تغییر، بار سنگینی را در شرایطی خطیر این حقیر نهادند. آنان که به من یا نامزدهای رقیب رای دادند و یا از سر دغدغه‌مندی و اعتراض وارد عرصه انتخاب نشدند، انتظار تحول را در پیش پای بنده نهادند.

پزشکیان تصریح کرد: اکنون مقام معظم رهبری با تنفیذ رای ملت و امضای حکم ریاست جمهوری، این بنده کوچک خدا را رسما مکلف به انجام مسئولیتی بزرگ در قبال ملت ایران فرمودند. منتخب ملت به موجب اصل ۱۱۳ قانون اساسی از امروز رئیس‌جمهور می‌شود و مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه به‌جز اموری که مستقیم به رهبری مربوط می‌شود را بر عهده دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: آنچه چشم‌انداز نظام را برای ما مسئولان مشخص می‌کند، دولت و حکومتی قدرتمند است که بار سنگین رفتن را بر دوش ما براساس قانون و چهارچوب‌های قانونی می‌نهد. تنها با قانونگرایی در منظومه حکومت است که می‌توانیم از تنگناهای پیش روی کشور گذر کنیم و به امیدها و انتظارات برحق مردم پاسخ دهیم.

پزشکیان خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که همگراست و قانونمدار است می‌تواند شاهد قدرتمند شدن حاکمیت و جامعه شود و نقش مشترک و تعامل این دو را برای توسعه و پیشرفت کشور رقم بزند. رسالت دولت آینده برای رسیدن به این چشم‌انداز، تعهد به چشم‌انداز مورد نظر رهبر انقلاب، سیاست‌های کلی ابلاغی ایشان و قانون برنامه دارد. وحدت و انسجام و چنگ زدن به ریسمان الهی است که می‌تواند ما را به جایگاهی که شایستگی آنرا داریم برساند. باید از هوای نفس دوری کنیم، تمام اختلافاتی که وجود دارد به خاطر هوای نفس است، راه روشن است، سیاست روشن است و اگر ما در چهارچوب سیاست و چشم انداز حرکت کنیم، باید در جایگاهی می‌بودیم که شایسته آن هستیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ظلم این است که عده‌ای از دوستان و جناح خود را داشته باشیم و مردم را نداشته باشیم. بارها گفته‌ام، در سلامت، شغل، جایگاه و تقسیم منابع، مراعات انصاف جز اصولی است که باید به آن پایبند باشیم. به مردم و مقام معظم رهبری تعهد می‌کنم که برای مردم جز انصاف و عدالت راهی دیگر را نپوییم. قول می‌دهیم که با تمام وجودمان به این مردم خدمت کنیم، قول می‌دهیم که در راه شهیدان و کسانی که در راه مملکت جان خود را فدا کردند، تا پای جای بایستیم. بازگشت کشور به جایگاه واقعی خود و عزت و افتخار، جز با وحدت و قانونگرایی امکانپذیر نیست.

پزشکیان با بیان اینکه خاک پای ملت ایران هستم ومی کوشم فرزند خلفی برای این ملت باشم افزود: از رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران که خالق فرصت های نو برای سربلندی ایران هستند می خواهم مرا یاری کنند که بتوانم بخشی از نگرانی مردم را برای ایران کم کنم. من شریک دردهای مردم و پوینده راه پیشرفت و اعتلای ایران خواهم بود.

وی در پایان بیان داشت: از شورای نگهبان، سرپرست نهاد ریاست جمهور و وزیر کشور که نقش عمده ای در برگزاری انتخابات داشتند تشکر می کنم و سپاسگزار شخصیت های ملی و جریان های سیاسی اصولگرا، اصلاح طلب، تحول خواه، زنان ،مردان، جوانان سراسر کشور و ایرانیان خارج کشور هستم که با حضور خود بر میزان مشارکت افزودند و مسئولیت جدیدی در برابر کارگزاران کشور نهادند. خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی ما رستگار...

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: