کد خبر: ۳۴۷۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - 2024July 26
"درمان کف پای صاف کودکان با حرکات اصلاحی جزو درمانی‌های غیرجراحی به شمار می‌رود و معمولا تمرینات اصلاحی و ورزش به منظور توان‌بخشی به عضلات ضعیف کف پا توصیه می‌شود"
شفاآنلاین:سلامت>مسئول حرکات اصلاحی هیات پزشکی ورزشی خوزستان گفت: کف پای صاف کودکان با حرکات اصلاحی درمان و معمولا تمرینات اصلاحی و ورزش به منظور توان‌بخشی به عضلات ضعیف کف پا توصیه می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین:علی شعبانی فرد با بیان این که تحقیقات نشان می‌دهد صافی کف پا در نوزادان و کودکانِ نوپا یک وضعیت شایع است، اظهارکرد: در بسیاری از کودکان دارای صافی کف پا، هیچ عارضه و علامتی از خودشان نشان نمی‌دهد، اما در بعضی از افراد، ممکن است این وضعیت سبب ایجاد درد زیاد در قوس کف پا یا در پاشنه پس از انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین شود. ضمن این که ممکن است سمت داخلی مچ پا متورم شود که درد کف پا به دلیل کشیدگی عضلات و رباط‌های قوس کف پای صاف ایجاد می‌شود.  
 
وی با اشاره به روند درمان صافی کف پا در کودکان، گفت: اصولا کودک در سنین زیر پنج سال نیازی به درمان نخواهد داشت، اما پس از ۵ سالگی در صورت لزوم و با نظر پزشک، ممکن است این درمان آغاز شود. دو مسیر درمانی برای صافی کف پا کاربرد دارد؛ روش جراحی و روش‌های غیرجراحی است و درمان کف پای صاف کودکان با حرکات اصلاحی جزو درمانی‌های غیرجراحی به شمار می‌رود و معمولا تمرینات اصلاحی و ورزش به منظور توان‌بخشی به عضلات ضعیف کف پا توصیه می‌شود، زیرا ضعف عضلات کف پا یکی از دلایل این عارضه است.
 
شعبانی فرد با بیان اینکه کشش عضلات ساق پا، غلتاندن توپ تنیس، جمع کردن حوله یا پارچه و کشش پاشنه، چند تمرین ساده برای کنترل و درمان کف پای صاف هستند، ادامه داد: در بیشتر موارد قوس کف پای کودکان نوپا در طول دوران رشد تا ۵ سالگی تکامل پیدا می‌کند و اگر تاندون‌ها سفت نشود و قوس کف پا به‌خوبی ایجاد نشود، والدین کودک باید با بررسی به موقع و مداخله پزشکی برای درمان اقدام کنند. در ۹۰ درصد موارد، صافی کف پا در کودکان بدون جراحی درمان می‌شود و از مشکلات بعدی پیشگیری خواهد شد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: