کد خبر: ۳۴۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024July 24
یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به بومی‌سازی کامل دستگاه‌های احیا و مخلوط‌کننده هوا و اکسیژن نوزادان شده است.
شفاآنلاین:سلامت>محصولات خارجی برای احیای نوزادان، برای تعمیر به مشکل برخورده است و قیمت خیلی بالایی دارند. متخصصان یک شرکت داخلی با بومی‌سازی کامل دستگاه‌های احیا و مخلوط‌کننده هوا و اکسیژن این مشکل را برطرف کرده‌اند. این شرکت با تکیه بر دانش و تخصص متخصصان ایرانی، موفق به بومی‌سازی کامل دستگاه‌های احیا و مخلوط‌کننده هوا و اکسیژن نوزادان شده است. این دستاورد، گامی مهم در جهت استقلال کشور در حوزه تجهیزات پزشکی و کاهش وابستگی به نمونه‌های خارجی است.
به گزارش شفا آنلاین:مسعود سلیمانی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، درخصوص کاربست این محصول گفت: ما در زمینه تولید تجهیزات تنفسی نوزادان، به‌ویژه دستگاه‌های احیا و مخلوط‌کننده هوا و اکسیژن، فعال هستیم. تمامی قطعات این دستگاه‌ها توسط متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده‌اند و از هیچ نمونه خارجی کپی‌برداری یا مهندسی معکوس نشده است. این موضوع، سهولت تعمیر و قیمت بسیار مناسب‌تر این دستگاه‌ها را نسبت‌به نمونه‌های مشابه خارجی به دنبال داشته است.
وی ادامه داد: تی پیس نوزاد با طراحی ارگونومیک و رابط کاربری ساده، امکان انجام احیا بدون ایجاد اشتباه در اعمال فشارهای کاری و بدون ایجاد خستگی در مدت‌زمان احیا را فراهم می‌کند.
سلیمانی همچنین تنظیم آسان مقادیر PIP و PEEP که طی آن به کاربر امکان می‌دهد تا باتوجه‌به شرایط نوزاد، فشارهای تنفسی را به‌طور دقیق تنظیم کند، قابلیت اتصال تی‌پیس به سایزهای مختلف ماسک نوزاد، گیج فشار تعبیه‌ شده بر روی تی‌پیس، نمایش دقیق مقادیر PIP و PEEP را به کاربر ارائه می‌دهد و امکان کنترل دقیق فشارهای تنفسی را از دیگر مزایای این محصول دانست. این درحالی است که ابعاد کوچک و وزن کم تی‌پیس احیای نوزاد، جابه‌جایی و استفاده از آن در مکان‌های مختلف ازجمله بخش‌های نوزادان، زنان، اورژانس و... را آسان می‌کند. وی در پایان خاطرنشان کرد: این محصول در بخش‌های نوزادان، زنان و اورژانس و… قابل استفاده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: