کد خبر: ۳۴۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۳۰ تير ۱۴۰۳ - 2024July 20
دمنوش گیاهی یک نوشیدنی سالم برای کمک به هضم بهتر غذا است. شما هم به طور معمول مشکل نفخ معده دارید.
شفاآنلاین:سلامت>عوامل مختلفی از جمله ناسازگاری غذا، گاز روده، عدم تعادل باکتری‌های روده، زخم معده، یبوست و عفونت انگلی موجب نفخ می‌شوند.

1. نعناع فلفلی

به گزارش شفا آنلاین: در طب سنتی، نعناع فلفلی به طور گسترده برای کمک به تسکین مشکلات گوارشی شناخته شده است. مطالعات نشان می‌دهد که ترکیبات گیاهی موجود در نعناع ممکن است با جلوگیری از فعالیت سلول‌های ایمنی موجود در روده، به کاهش نفخ کمک کند.

نعناع باعث آرامش روده می‌شود که ممکن است اسپاسم روده و همچنین نفخ و درد همراه با آن‌ها را تسکین دهد. کپسول روغن نعناع ممکن است درد شکم، نفخ و سایر علائم گوارشی را بهبود دهد.

2. بادرنجبویه

چای بادرنجبویه دارای رایحه و طعم لیمویی نزدیک به نعناع است. به طور سنتی، بادرنجبویه برای تسکین مشکلات خفیف گوارشی، از جمله نفخ و گاز معده استفاده می‌شود. علاوه بر این، مکملی برای هضم غذا است، حاوی عصاره‌های مختلف گیاهی است و ممکن است درد شکمی، یبوست و سایر علائم گوارشی را کاهش دهد.

3. افسنطین

افسنطین (خاراگوش) گیاهی برگ دار و سبز رنگ است که دمنوش آن مزه تلخی دارد. به دلیل تلخی آن، افسنطین گاهی در مشکلات گوارشی برای هضم بهتر غذا استفاده می‌شود. این گیاه همچنین ممکن است باعث ترشح شیره‌های گوارشی شود که به بهبود هضم و کاهش نفخ کمک می‌کنند.

4. زنجبیل

زنجبیل می‌تواند گاز، نفخ معده، گرفتگی عضلات و سوء هاضمه را کاهش دهد و عملکرد روده را منظم کند. چای زنجبیل از زمان های قدیم برای مشکلات معده استفاده شده است. مطالعات نشان می‌دهد که مکمل زنجبیل ممکن است حالت تهوع، نفخ و گاز معده را تسکین دهد. چای زنجبیل ممکن است فواید مشابهی داشته باشد، اما مطالعات انسانی بیشتری مورد نیاز است.

5. رازیانه

از دانه‌های رازیانه برای تهیه دمنوش گیاهی با طعمی شبیه شیرین بیان استفاده می‌شود. رازیانه به طور سنتی برای اختلالات گوارشی از جمله درد شکم، نفخ، گاز و یبوست استفاده می شود. رازیانه همچنین برای درمان یبوست استفاده می‌شود که می تواند به نفخ نیز کمک کند.

6. بابونه

بابونه عضوی از خانواده گلهای بابونه با گلهای کوچک و سفید رنگ است. برخی از مطالعات قدیمی‌ نشان می‌دهند که بابونه ممکن است از عفونت‌های باکتریایی هلیکوباکتر پیلوری، که عامل زخم معده و همراه با نفخ است، جلوگیری کند.

در طب سنتی از بابونه برای سوء هاضمه، گاز معده و حالت تهوع استفاده می‌شده است. مطالعات اولیه نشان می دهد که این گیاه ممکن است با زخم و درد شکم مبارزه کند، اما مطالعات انسانی مورد نیاز است.

7. عرق زنیان

آیا می‌دانید عرق زنیان برای چی خوبه؟ زنیان خاصیت ضد نفخ و اسهال، ضدعفونی کردن معده و پاکسازی دستگاه گوارش دارد. زنیان به تقویت معده کمک می‌کند و برای کاهش اسید معده، بهبود سوء هاضمه و پاکسازی دستگاه گوارش مفید است. برای هضم بهتر غذا عرق زنیان را بعد از هر وعده غذایی مصرف کنید.

8. عرق شیرین بیان

بهبود زخم معده، کاهش درد معده، حالت تهوع و رفع سوء هاضمه از خواص شیرین بیان است.

عرقیات گیاهی

در ایران بیش از 40 نوع از انواع عرقیات گیاهی تولید می‌شود. گلاب و عرقیات گیاهی در طب سنتی و آشپزی کاربرد فراوان دارند. عرقیات گیاهی برای لاغری، کبد چرب، مشکلات گوارشی، سرماخوردگی، استرس، پوست و زیبایی کاربرد دارند.

برچسب ها: دمنوش ، نفخ ، نفخ معده ، زخم معده
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: