کد خبر: ۳۴۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۳۰ تير ۱۴۰۳ - 2024July 20
مشکلات عصبی و رفتاری، تمایل کمتر به برقراری رابطه جنسی، اختلال در خواب و افت سطح انرژی، چاقی و تجمع چربی‌های شکمی از علائم اختلالات هورمونی در آقایان است.
شفاآنلاین:سلامت>عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل از اختلالات هورمونی، اختلال در بیضه و اختلال سیستم مجاری خروجی به عنوان سه علت ناباروری در مردان نام برد.

دکتر حمید شافی اظهار کرد: حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد زوجین یک سال پس از ازدواج در صورت تمایل، بچه‌دار نمی‌ شوند.

به گزارش شفا آنلاین:متخصص اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: اختلالات هورمونی، اختلال در بیضه و سیستم مجاری خروجی بیضه سه علت ناباروری در مردان است.

وی با اشاره به اینکه باید اختلالات هورمونی را تشخیص و کنترل کرد، اظهار کرد: مشکلات عصبی و رفتاری، تمایل کمتر به برقراری رابطه جنسی، اختلال در خواب و افت سطح انرژی، چاقی و تجمع چربی‌های شکمی از علائم اختلالات هورمونی در آقایان است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان این نکته که تغییر در سبک زندگی و درمان دارویی از روش‌های درمان اختلالات ناباروری است، ادامه داد: تغییر در سبک زندگی یکی از ساده‌ترین و عملی‌ترین روش‌ها برای حل این اختلالات است.

این پزشک متخصص این را هم گفت که با انجام فعالیت‌های بدنی منظم، رعایت رژیم غذایی سالم و استاندارد، کنترل استرس، اضطراب و ترس و نگرانی و دیگر عوامل می‌تواند تا حدود زیادی از بروز و گسترش این مشکل جلوگیری کرد.

دکتر شافی با اشاره به اینکه اکثر بیماری‌های بیضه، قابل‌درمان است، بیان کرد: در صورت مشاهده تغییر وضعیت بیضه‌ها و احساس درد یا سنگینی در کیسه بیضه می‌بایست به متخصص اورولوژی مراجعه کرد و این امر مهم را به خاطر خجالت یا هر چیز دیگری به تعویق نینداخت.

وی افزود: باید دانست که اختلال در بیضه‌ها می‌تواند منجر به بروز مشکلات جنسی، به‌هم‌خوردگی تعادل هورمون‌ها و ناباروری شود.

این متخصص تصریح کرد: ژنتیک، عوامل محیطی، مصرف غذاهای فست فود، مواد شیمیایی، شغل‌ها (جوشکار، نانوا و ...) و استفاده افراطی از سونا جکوزی موجب اختلال در تشکیل اسپرم خواهد شد.

وی گفت: با روش‌های جدید تکنیک‌های ناباروری تحت عنوان art اگر کسی یک اسپرم داشته باشد قابل درمان است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: