کد خبر: ۳۴۷۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۳۰ تير ۱۴۰۳ - 2024July 20
تحقیقات جدید روشی شگفت‌ انگیز برای تشخیص ابتلای یک کودک به اوتیسم را ارائه می‌دهد؛ به سادگی ساختار میکروبیوم روده او را بررسی کنید.
شفاآنلاین:سلامت>در مطالعه جدید، دانشمندان بیش از ۱۶۰۰ نمونه مدفوع کودکان ۱ تا ۱۳ ساله را تجزیه و تحلیل کردند و چندین "نشانگر" بیولوژیکی متمایز را در نمونه‌های کودکان مبتلا به اوتیسم یافتند.

به گزارش شفا آنلاین:«چی سو»، سرپرست تیم تحقیق و محقق دانشگاه چینی هنگ کنگ، گفت: «این یافته بدان معناست که آثار منحصر به فرد باکتری‌های روده، قارچ‌ها، ویروس‌ها و موارد دیگر می‌تواند روزی به یک ابزار تشخیصی تبدیل شود.»

او افزود: «چنین ابزاری می‌تواند به متخصصان کمک کند تا اوتیسم را زودتر تشخیص دهند و به سرعت درمان‌هایی را برای کودکان دریافت کنند که در سنین پایین‌تر مؤثرتر است.»

برای چندین دهه، محققان با موفقیت محدود به دنبال یک شاخص قابل اعتماد برای اوتیسم بودند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده، دو آزمایش تشخیصی مبتنی بر نرم افزار ردیابی چشم را تأیید کرده است.

برخی از محققان اخیراً تحقیق در مورد اینکه آیا مدفوع انسان، که حاوی تریلیون ها قارچ، باکتری و ویروس است، ممکن است روش جدیدی برای تشخیص این اختلال ارائه دهد.

با این وجود، این مفهوم که میکروبیوم روده ممکن است در ابتلاء به اوتیسم نقش داشته باشد، در بین محققان بحث برانگیز است.

در مطالعه جدید، محققان تفاوت‌های بیولوژیکی عمده بین مدفوع کودکان مبتلا به اوتیسم و نمونه‌های دیگر را مشخص کردند.

برخلاف تحقیقات گذشته، محققان تصمیم گرفتند علاوه بر باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها و همچنین فرآیندهای متابولیک مرتبط در روده را بررسی کنند.

دانشمندان ۳۱ امضای بیولوژیکی را شناسایی کردند که گروه‌ها را متمایز می‌کرد.

سپس، در گروه جدیدی از نمونه‌های مدفوع، آنها بررسی کردند که آیا این نشانگرها می‌توانند به درستی مشخص کنند که نمونه‌های مدفوع از کسی که مبتلا به اوتیسم است، وجود دارد. سو گفت که این مدل تقریباً در تمام مدت پیش بینی‌های صحیح را انجام داده است.

محققان همچنین استدلال می‌کنند که این رابطه به این صورت پیش می‌رود: احتمالاً در کودکان مبتلا به اوتیسم، آرایش میکروبیومی تغییر یافته است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: