کد خبر: ۳۴۷۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۷ تير ۱۴۰۳ - 2024July 17
مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی از ارائه ماهانه حدود ۱۰۰ هزار خدمات سرپایی رایگان به بیماران و مراجعه‌کنندگان خبر داد.

شفاآنلاین:سلامت>دکتر سعید صدرمنش ۲۷ تیرماه در جمع خبرنگاران گفت: مراجعه به مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان بسیار بالا بوده و در حال حاضر ضریب اشغال تخت‌ها نیز ۷۵ درصد است که نشان از فعالیت بسیار در بیمارستان بجنورد دارد.

وی گفت: در حال حاضر به طور میانگین ماهانه حدود ۱۰۰۰ بستری رایگان در بیمارستان بجنورد انجام می‌شود و خود را موظف به افزایش و بهبود خدمات به بیماران و مراجعه‌کنندگان می‌دانیم.

وی افزود: در این راستا بخش اورژانس بیمارستان بجنورد در حال به روزرسانی بوده و هتلینگ آن نیز انجام می‌شود. این پروژه از ابتدای سال گذشته آغاز شده و اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش شفا آنلاین:صدرمنش ادامه داد: پروژه انبار دارویی نیز که در مواقع بحران برای ذخیره دارو نقشه بسیار ویژه‌ای دارد، از سال گذشته آغاز شده و حدود ۸۰ درصد پیشرفت دارد که تلاش می‌کنیم تا پایان ۶ ماهه نخست امسال به بهره‌برداری برسد.

وی تاکید کرد: سال گذشته ۸۰ نفر پزشک متخصص داروساز پرستار ماما و... به کادر درمان تامین اجتماعی در استان افزوده شد و امسال نیز ۴۷ نفر به آن‌ها اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان از ۴۸ به ۷۵ درصد رسیده است، اظهارکرد: جراحی‌های بزرگ در تامین اجتماعی استان ۱۹ درصد افزایش پیدا کرده و سال گذشته ۶۷۲۱ جراحی انجام شد که جراحی‌های مغز و اعصاب و تعویض مفصل زانو نیز به خدمات ما افزوده شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی به نوبت دهی برای خدمات و مراجعه بیماران اشاره کرد و گفت: خط ۳۱۳۰ به صورت استانی با ظرفیت ۹۰ خط ایجاد شده است تا جامعه هدف ما بتوانند بدون مراجعه به بیمارستان نوبت خود را اخذ کنند و کمتر در صف انتظار بمانند.

صدرمنش یکی از مشکلات مهم استان در حوزه درمان را کمبود دستگاه ام آر آی دانست و افزود: اسفند ماه سال گذشته قرارداد نهایی برای خرید دستگاه انجام و جانمایی و نقشه‌های آن نیز تایید شد.

وی ادامه داد: بخشی از مبلغ خرید دستگاه ام آر آی بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد نیز پرداخت و دستگاه به نام این استان ثبت شده است.

وی گفت: ویژگی مهم این دستگاه این است که افراد با وزن بالا تا ۲۵۰ کیلوگرم نیز می‌توانند از آن استفاده کنند و زحمت سفر به خارج از استان بر دوش آن‌ها نیفتد.

صدرمنش اظهار کرد: تلاش می‌کنیم ساخت محل قرارگیری دستگاه و همچنین نصب آن تا پایان سال در تامین اجتماعی بجنورد انجام و آماده خدمت رسانی به مردم شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: