کد خبر: ۳۴۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۹ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 17
شفا آنلاين-سازمان جهانی بهداشت (WHO) با بیان اینکه تعداد مبتلایان به ویروس ابولا هر سه هفته دو برابر می‌شود، هشدار داد: مهار شیوع این بیماری یک میلیارد دلار هزینه دارد.

به گزارش شفا آنلاين، با وجود آنکه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا دستور به اعزام 3000 نیروی نظامی به غرب آفریقا داده تا در کنترل ویروس ابولا کمک رسان باشند، سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرده است پاسخ‌های جهانی به ویروس ابولا خیلی کمتر از نیاز کشورهای آسیب‌دیده از این ویروس است.

«جوآن لیو»، رئیس سازمان پزشکان بدون مرز گفت: واکنش‌ها نسبت به ویروس ابولا به شدت ناچیز است. امیدها نسبت به مهار شیوع این ویروس رو به پایان است و ضرورت دارد کشورهای بیشتری در این زمینه اقدام جدی کنند و نیروهای بیشتری به این مناطق اعزام شوند.

بر اثر شیوع این ویروس در کشورهای لیبریا، سیرالئون، گینه، نیجریه و سنگال تاکنون بیش از 2400 تن جان خود را از دست داده‌اند. همچنین نیمی از 5000 فرد مبتلا به این ویروس طی سه هفته گذشته گرفتار این بیماری شده‌اند. این احتمال وجود دارد پیش از مهار شدن این ویروس، 20 هزار نفر به ابولا مبتلا شوند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارشی اعلام کرد: هزینه‌های مهار این ویروس بیش از 987 میلیون دلار و 10 برابر هزینه برآورد شده در زمان شیوع این ویروس در ماه اوت است.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: