کد خبر: ۳۴۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 17
شفاآنلاین-دستورالعمل اجرایی ممنوعیت تبلیغات مواد دخانی فردا پنجشنبه در اولین جلسه ستاد کشوری کنترل دخانیات در دولت یازدهم بررسی می شود.
به گزارش شفا آنلاین،رییس مرکز سلامت محیط و کار این وزارتخانه با اشاره به برگزاری هشت جلسه از ستاد کشوری کنترل دخانیات در دولت های قبل، گفت: در نهمین جلسه ستاد کشوری کنترل دخانیات، روند اجرایی تعیین عاملین مجاز فروش فرآورده های دخانی و اجرای برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی در خصوص مضرات استعمال دخانیات به ویژه در نوجوانان بررسی می شود.

«کاظم ندافی» افزود: همچنین در این جلسه چالش های عمده در اجرای قانون جامع و کنوانسیون کنترل دخانیات و راهکارهای کلیدی در تقویت اجرای قوانین کنترل دخانیات بررسی خواهد شد.

رییس مرکز سلامت محیط ادامه داد: در این جلسه گزارشاتی از اجرای دستورالعمل افزایش جرائم قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات که در بهمن ماه سال 92 به تصویب هیات وزیران رسیده است، به اعضای ستاد ارائه خواهد شد.

ندافی گفت: الزام شرکت در دوره های آموزشی به مدت شش ساعت برای مالکین، متصدیان، مدیران مراکز و اماکنی که به طور غیر قانونی به عرضه مواد دخانی مبادرت می کنند، در نهمین جلسه ستاد کشوری کنترل دخانیات مطرح می شود.

وی افزود: در جلسه فردا، در خصوص روش اجرای قانون ممنوعیت عرضه و استعمال مواد دخانی از جمله قلیان در کلیه مراکز و اماکن عمومی گزارشی به ستاد ارائه خواهد شد و هر یک از اعضای ستاد پیشنهادات خود را ارائه خواهند کرد که نهایتا مصوبات ستاد کشوری کنترل دخانیات پس از تایید ریاست جمهور جهت اجرایی شدن، ابلاغ خواهد شد.

براساس این گزارش اولین جلسه ستاد کشوری کنترل دخانیات در دولت یازدهم با ریاست وزیر بهداشت و با حضور اعضای این ستاد متشکل از وزارتخانه های آموزش و پرورش، صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سازمان صدا و سیما، چند نفر از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و نیز نماینده سازمان های مردم نهاد و همچنین وزارتخانه های کشور و دادگستری فردا پنجشنبه در محل وزارت بهداشت برگزار می شود.

این ستاد با هدف برنامه ریزی و مبارزه با مصرف مواد دخانی و حفظ سلامت عمومی تشکیل شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: