کد خبر: ۳۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 17
شفاآنلاین-رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور بر اهمیت بهینه سازی مصرف خون ، آموزش پزشکان و متخصصان برای مدیریت مصرف آن تاکید کرد.
به گزارش شفاآنلاین ، ' علیرضا زالی' روز چهارشنبه در سمینار بین المللی خونهای نادر با اشاره به تفاهمنامه ای که میان سازمان انتقال خون و سازمان نظام پزشکی کشور برای تحقق این وظیفه ملی منعقد شده است، افزود: در راستای این تفاهم برنامه ملی مصرف بهینه خون با شرکت 13 انجمن تخصصی پزشکی تدوین می شود.

وی اظهار داشت :زنجیره انتقال خون در بیمارستانها، جامعه پزشکی و گروههایی که با انتقال خون در ارتباط هستند باید در یک فرایند ملی و مسوولانه بر مصرف خون به عنوان یک ذخیره ارزنده ملی نظارت بهینه داشته باشند.

زالی با اشاره به گسترش دانش آکادمیک انتقال خون و ارتقای قابل توجه مهارتهای عملی در سازمان انتقال خون ، ادامه داد:این دانش و تجربه باید به طور فزاینده افزایش یافته و به مدیریت مصرف خون کمک کند.

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور با تاکید بر اهمیت ایران به خاطر ویژگی های خاصی که در زمینه خونهای نادر دارد، اضافه کرد:وجود ذخایر ژنتیکی گوناگون و گستردگی نژادی و ژنتیکی در ایران سبب شده، ایران در این زمینه ویژگی های برجسته و خاصی داشته باشد.

سمینار بین المللی خونهای نادر با حضور نمایندگانی از کشورهای آسیایی ، آفریقایی و اروپایی صبح امروز - چهارشنبه - در تهران آغاز بکار کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: