کد خبر: ۳۴۵۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024June 16
افرادی که به رژیم حذف قند روی می‌آورند، تنها تا مدتی می‌توانند این نوع رژیم‌ها را تحمل کنند و پس از مدتی بدن آن‌ها به طور طبیعی ایجاد ولع خوردن می‌کند و این ولع به مرحله‌ای می‌رسد که فرد هرچقدر می‌خورد، احساس سیری نمی‌کند.
شفا آنلاین:سلامت> ضیاالدین مظهری با اشاره به عوارض رژیم‌های حذف قند، با بیان اینکه قندهای تصفیه شده برای بدن مضر است، اظهار کرد: افرادی که به رژیم‌های حذف قند روی می‌آورند به سرعت وزن و سایز کم می‌کنند و گرسنه نمی‌شوند، اما عوارض جدی متوجه آن‌ها می‌شود، صورت این افراد در طول این رژیم چندین سال پیرتر می‌شود و برای ایجاد بیماری‌های مختلفی در بلندمدت زمینه‌سازی می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین وی با بیان اینکه کم خونی‌های گسترده، افزایش کلسترول، تنگی عروق و گرفتگی عروق کرنل بخشی از نتایج استفاده نابه‌جا و نادرست از رژیم‌های حذف قند است، افزود: نتیجه حاصل شده از چنین رژیم‌هایی پایداری ندارد و بی‌درنگ بدن سوخت پایه را کاهش می‌دهد و ولع خوردن ایجاد می‌کند.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: سیستم بدنی بشر در قبال حفظ حیات، در گام نخست به انرژی نیاز دارد که این انرژی باید به‌صورت یک سیستم متناسب فیزیولوژیکی از درشت مغذی‌هایی که تولید انرژی می‌کنند، همچون پروتئین‌ها، چربی‌ها و قندها، تأمین شود.

مظهری با بیان اینکه پرخاشگری، بی‌حوصلگی و افسردگی از جمله تأثیرات روانی رژیم‌های حذف قند به شمار می‌رود، ادامه داد: افرادی که به رژیم حذف قند روی می‌آورند، تنها تا مدتی می‌توانند این نوع رژیم‌ها را تحمل کنند و پس از مدتی بدن آن‌ها به طور طبیعی ایجاد ولع خوردن می‌کند و این ولع به مرحله‌ای می‌رسد که فرد هرچقدر می‌خورد، احساس سیری نمی‌کند.

وی با بیان اینکه به‌طور کلی در فرهنگ تغذیه‌ای باید منش منطبق با ساعات زیستی بدن مد نظر گرفته شود و افراد داشتن تغذیه مناسب، متنوع و متعادل را مد نظر داشته باشند، خاطرنشان کرد: حذف یا صرفه‌جویی در مصرف نوشابه، پرهیز از مصرف شیرینی، شکلات، چیپس، پفک و انواع فست‌فودها، راهکاری ساده برای بهبود رژیم‌های غذایی است.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: با وجود توصیه‌های بیان شده برای داشتن رژیم تغذیه‌ای صحیح، افراد باید توجه داشته باشند که رژیم‌های حذف قند به‌صورت غیراصولی رژیم تغذیه‌ای را تغییر می‌دهد که این تغییر با نرم‌افزارهای اولیه بدن بشر سازگاری ندارد و همین موضوع منجر به بروز عوارض کوتاه‌مدت و بلندمدت متعددی می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: