کد خبر: ۳۴۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024June 16
زهرا باقری گفت:ویتامین D یا کلسیفرول یکی از ویتامین‌های لازم برای بدن و از ویتامین‌های محلول در چربی است که به رشد و استحکام استخوان‌ها از طریق کنترل تعادل کلسیم و فسفر کمک می‌کند.
شفا آنلاین:سلامت> نقش ویتامین D در پیشگیری از برخی بیماری های غیرواگیر مانند دیابت، بیماری‌های قلبی – عروقی، برخی سرطان‌ها، بیماری ام اس، کاهش سطح ایمنی و بروز انواع آلرژی از جمله آسم به خصوص در کودکان ثابت شده است و این ویتامین را می‌توان از منابع مختلف و همچنین با قرص در دوزهای تعیین‌شده برای گروه‌های سنی تامین کرد.
به گزارش شفا آنلاین زهرا باقری کارشناس ارشد گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به اهمیت مصرف ویتامین D و نقش آن در بدن اظهار کرد: ویتامین D یا کلسیفرول یکی از ویتامین‌های لازم برای بدن و از ویتامین‌های محلول در چربی است که به رشد و استحکام استخوان‌ها از طریق کنترل تعادل کلسیم و فسفر کمک می‌کند. با قرار گرفتن کافی در معرض اشعه ماورا بنفش نور خورشید بدن می‌تواند مقدار مورد نیاز ویتامین D را با تبدیل پیش‌ساز این ویتامین در پوست به نوع فعال آن تبدیل کند.

وی افزود: با توجه به اینکه بدن می‌تواند این ویتامین را تولید کند، به نوعی می‌توان آن را یک هورمون در نظر گرفت. با این وجود چون این ویتامین از طریق غذا نیز به بدن می‌رسد آن را یک ویتامین نیز در نظر می‌گیریم. بیش از ۹۰ درصد ویتامین D از پوست و حدود ۱۰ درصد آن از مصرف غذا تامین می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: