کد خبر: ۳۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 18
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در گفتگو با شفا آنلاین هشدار داد:
شفا آنلاین- به تازگی تبلیغات گسترده ای به صورت پیامک، توزیع بروشور و در جلد برخی از مجلات مبنی بر امکان برطرف کردن چاقی و از بین بردن بافت چربی با روش های کوتاه مدت، بدون عارضه؛ بدون بازگشت و تضمینی دیده می شود.این در حالی است که یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی هشدار داد: مردم نباید تحت تأثیراین گونه تبلیغات دروغین قرار بگیرند وفریب بخورند.
دکتر حامد باطنی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: افراد جامعه باید بدانند که در علم زیبایی و پزشکی هیچ روشی برای تغییرات بافت چربی به طور قطع و بدون بازگشت محسوب نمی شود .بلکه نکته اول در حفظ اندام متناسب دخالت فعالانه خود بیمار؛ رعایت میزان مصرف کالری و انجام ورزش های متناسب با وضعیت نیز می باشد.

وی اعلام روش های حذف بدون بازگشت چربی را برای فریب دادن و گمراه کردن بیماران دانست و تصریح کرد: انجام عمل های جراحی زیبایی در افراد بسیار چاق به طور معمول نادرست و غیر علمی است، به این معنی که جراحی های کاهش چربی غالبأ عمل های زیبایی هستند نه عمل های کاهش وزن.

به گفته باطنی چنان چه هدف بیمار؛ کاهش وزن باشد از عمل های جراحی زیبایی نفع زیادی نخواهد برد.

عضو انجمن جراحان پلاسیتک و زیبایی ایران تأکید کرد: برای عمل های جراحی زیبایی نیاز به طی آموزش های دقیق و طولانی مدت آکادمیک است .بنابراین افراد قبل از سپردن بدن و صورت خود به تیغ  جراح باید در زمینه تحصیلی ومهارت عملی آن پزشک نیز اطلاعات کافی را کسب نمایند.

وی هشدار داد: ما به صورت روزمره با افرادی که بر اثر دخالت های نا به جای افراد آموزش ندیده در زمینه عمل های جراحی زیبایی در صورت و بدن خود دچار مشکلات و عوارض جدی شده اند برخورد می کنیم.

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، آسیب های عملکردی مانند کاهش میزان تنفس بر اثرعمل های نادرست بینی، کاهش قدرت شیردهی به دنبال عمل های غیر صحیح در سینه، بروز بد شکلی و ناهمواری در نواحی شکم و ران ها به دنبال عمل های جراحی نا مناسب بر بافت چربی یا ایجاد برش های جراحی نا به جا با طول غیر استاندارد در نقاط مختلف بدن را از عوارض جدی دخالت افراد غیر آموزش دیده در این زمینه ها نیز اعلام کرد.

وی توصیه کرد: برای شناخت فرد درمانگر؛ بیماران به جای توجه به تبلغیات شخصی یا سخنان اغوا کننده به مراجع قانونی و علمی اعتماد و مراجعه نمایند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: