کد خبر: ۳۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۷ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 17
شفا آنلاین -بیدار شدن از خواب پس از سه ماه تعطیلات تابستانی برای اکثر افراد و بچه‌های مدرسه‌ای کاری دشوار به نظر می‌رسد. نکات زیر را برای آغاز یک روز پرانرژی و شاد به خاطر بسپارید.

ë استحمام
اگر به دنبال روشی مؤثر هستید که خواب به طور کامل از سرتان بپرد، استحمام صبحگاهی را پیشنهاد می‌دهیم که راهی بسیار مؤثر برای به دست آوردن نشاط است. اما باید دقت کنید با آب داغ حمام نکنید چرا که باعث خواب آلودگی و سستی می‌شود.

ë صبحانه‌ای مقوی
بسیاری از افرادی که صبحانه نمی‌خورند روز را پر انرژی آغاز نمی‌کنند. صبحانه خوردن را هیچ گاه فراموش نکنید؛ به این دلیل که مهم‌ترین وعده غذایی روز است و انرژی مورد نیاز را برای شروع یک روز خوب، فراهم می‌کند.

ë تمرینات ورزشی
تنها 15 دقیقه ورزش صبحگاهی افراد را کاملاً سرحال می‌کند. استفاده از تردمیل، درجا دویدن و... شیوه‌های مؤثری برای بیدار شدن بدن ما است.

ë حرکات کششی
هنگامی که هنوز در رختخواب هستید، برای چند دقیقه به حالت نشسته، حرکات کششی انجام دهید. با این کار ظرف چند لحظه، هشیار و کاملاً از خواب بیدار می‌شوید. همچنین، هنگامی که از تختخواب بلند شدید، انجام حرکات کششی و نرمشی را از سر و گردن شروع کنید و تا پاها ادامه دهید؛ این حرکات کمک می‌کند که روند فعال شدن مغز تسریع شود.

ë موسیقی
موسیقی اغلب برای بسیاری از مردم، منبع انگیزه است، علاوه بر آن کمک می‌کند سرحال شوید، در حالی که به کارهای صبح تان می‌پردازید به موسیقی گوش کنید.

ë یک فنجان چای
نمی‌توان بدون اشاره به چای، فهرستی از راهکارهای بیدار شدن در صبح تهیه کرد. نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه داغ در صبح کمک می‌کند که کاملاً سرحال شویم.

ë زنگ رادیو
استفاده از رادیو به جای زنگ ساعت علاوه بر تنوع، در بسیاری از افراد ایجاد انگیزه می‌کند تا رختخواب خود را ترک کنند.

ë پیاده روی
صبح‌ها در هوای آزاد پیاده روی کنید، خواهید دید که این پیاده‌روی صبحگاهی چقدر مفید است. در این هنگام هنوز خیابان‌ها خلوت و هوا تازه و تمیز است. هنگام پیاده روی نفس عمیق بکشید و مطمئن باشید روزی بسیار پرنشاط را آغاز خواهید کرد.

ë اخبار صبحگاهی
اگر صبح‌ها به اخبار گوش کنید، هم خواب را از سرتان می‌برد، هم از آنچه در سرتاسر جهان می‌گذرد مطلع می‌شوید. اگر گوش دادن اخبار را دوست ندارید، هر برنامه دیگری را که می‌پسندید و احساس خوبی را در شما تداعی می‌کند انتخاب کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: