کد خبر: ۳۴۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 16
شفاآنلاين -رئیس مرکز فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان این که خدمات پیشگیرانه باید توسعه پیدا کند، گفت: باید روش های صحیح فرزند پروری، چگونگی ارتباط موثر با همسران و برخورد با مشکلات زندگی را به مردم آموزش دهیم .

به گزارش شفاآنلاين ،حبیب‌الله مسعودی فرید، رئیس مرکز فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان این مطلب گفت: سازمان بهزیستی از سال 87 با شماره تماس سه رقمی 123 آغاز به کار کرد و افراد در مواردی چون کودک آزاری، زنان و دختران در معرض آسیب می توانند با این مرکز تماس بگیرند تا همکاران با خودروهایی که در اختیار دارند به همراه مشاوران و روان شناسان به محل حادثه مراجعه و مورد را بررسی کنند.

وی در ادامه با بیان این که سال گذشته بیش از 600 هزار تماس با مرکز اورژانس اجتماعی داشتیم، افزود : از این تعداد 75 درصد شان غیر مرتبط بوده است و از تعداد مرتبط، اکثرا مربوط به تماس هایی بود که می خواستند از خدمات ارائه شده در مرکز آگاهی پیدا کنند ؛ اما 7 الی 8 درصد از تماس های مربوط به کودک آزاری و 7 الی 8 درصد به همسر آزاری اختصاص داشت.

مسعودی فرید با اشاره به نحوه عملکرد مرکز اوژانس اجتماعی اظهار کرد : پس از تماس با 123 ، اگر همکاران بتوانند مشکل را تلفنی برطرف می کنند، در غیر این صورت خودرو در محل حادثه حضور پیدا می کند، که بیش ترین حساسیت ما به کودکان است؛ چرا که آن ها نمی توانند از خودشان دفاع کنند از این رو در خصوص کودک آزاری پس از هماهنگی با قوه قضائیه و نیروی انتظامی ، کودک را از خانواده می گیریم و تلاش داریم تا با ارائه مشاوره به والدین، آن ها را به کانون خانواده برگردانیم و اگر بدانیم شرایط نا مناسب است پس از سلب صلاحیت نگه داری والدین، کودک را به مراکز بهزیستی انتقال داده تا جلوی آسیب دیدگی وی را بگیریم.

وی ادامه داد : در خصوص همسر آزاری نیز اگر زوجی در معرض خشونت همسر قرار بگیرد به مراکز اسکان موقت منتقل می شود تا با کمک مددکاران مشکل حل شود، در غیر این صورت زوجین به قوه قضائیه برای جدایی اقدام می کنند.

وی با بیان این که خدمات پیشگیرانه باید توسعه پیدا کند، ادامه داد: باید روش های صحیح فرزند پروری، چگونگی ارتباط موثر با همسران و برخورد با مشکلات زندگی را به همسران و والدین آموزش دهیم.

رئیس مرکز فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در پایان خاطر نشان کرد: 123 خط آنی و بحران است که کار مشاوره ای انجام نمی دهد، بلکه یک مورد اورژانسی در حوزه ی آسیب های اجتماعی است و خط 1480 به انجام مشاوره می پردازد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: