کد خبر: ۳۴۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - 2024June 04
صرفاً داوطلبین دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد، مشروط به دارا بودن برگه آماده به خدمت بدون مهر غیبت و سابقه خدمت نظام که تاریخ اعزام آنها اول تیر ۱۴۰۳ باشد، پس از ارائه درخواست کتبی، مجاز به ثبت‌نام برای سربازمعلمی هستند.
شفا آنلاین:عمومی>شیوه‌نامه جذب سربازمعلم از سوی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده است. بر اساس این شیوه‌نامه، در راستای اصل ۱۴۷ قانون اساسی جمهوری و در اجرای بند «الف» تبصره ماده ۶۶ الحاقی فصل هشتم قانون خدمت وظیفه عمومی، و دستورالعمل ساماندهی امور مشمولین مأمور به دستگاه‌های دولتی و غیرنظامی، ابلاغی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و با عنایت به مجوز تاریخ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ ستاد کل نیروهای مسلح، سهمیه هر استان برای جذب و سازماندهی کارکنان وظیفه مأمور به وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ اعلام شد.
به گزارش شفا آنلاین صرفاً داوطلبین دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد(با اولویت حداکثری جذب در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد). مشروط به دارا بودن برگه آماده به خدمت بدون مهر غیبت و سابقه خدمت نظام که تاریخ اعزام آنها اول تیر ۱۴۰۳ باشد، پس از ارائه درخواست کتبی، مجاز به ثبت‌نام هستند. مشمولینی که تاریخ اعزام آنها اول مرداد ۱۴۰۳ و اول شهریور ۱۴۰۳ هستند(به شرط آنکه از تاریخ واکسن زدن ۱۵روز گذشته باشد) پس از درخواست کتبی خود و موافقت آن اداره‌کل، باید به دفاتر(پلیس +۱۰) مراجعه نمایند. در ادامه درخواست تعجیل ارائه کرده و برگه آماده به خدمت به تاریخ اعزام اول تیر ۱۴۰۳ دریافت و به آموزش و پرورش تحویل دهند. در غیر این صورت امکان پذیرش امریه میسر نخواهد بود.

به منظور جلوگیری از ثبت‌نام همزمان متقاضیان طرح امریه سرباز وظیفه در آموزش و پرورش و سایر دستگاه اجرایی و هدررفت سهمیه تخصیصی، ضروری است در هنگام ثبت‌نام ضمن اخذ تعهد از داوطلب، نسبت به دریافت و ضبط اصل برگه سبز اعزام به خدمت وی و درج آن در پرونده ایشان تا زمان اعلام نتایج نهایی اقدام و از دریافت تصویر برگه‌های اعزام و گواهی‌های دیگر، تحت هر شرایطی خودداری شود.

رعایت عدالت در جذب سرباز معلم

به جهت رعایت عدالت در فرایند جذب سرباز معلم، فرم امتیازبندی بر اساس مؤلفه‌های موثر بر صلاحیت شغل معلمی با تایید کارگروه راهبری توسعه مدیریت استان تهیه و توسط متقاضیان تکمیل شود. شایسته است سرباز معلمان بر حسب نیاز و سهمیه تخصیصی از بین افراد ثبت‌نام شده و امتیازات فضلی شوند. ضمن تأمین بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز مدارس استثنایی، از پذیرش رشته‌های مرتبط با پیراپزشکی(ارتوپدی، فوریت‌های پزشکی و …) خودداری شود. جذب و به کارگیری معلمان وظیفه در مقطع آموزش ابتدایی و در کلاس‌های درس و واحدهای آموزشی ناطق محروم و کمتر توسعه یافته امکان‌پذیر است. لذا به کارگیری افراد مذکور در بخش‌های اداری مدارسمناطق شهری و مرکز استان ممنوع است.

داوطلبان باید در هنگام ثبت‌نام فرم درخواست تعهدنامه مربوط و همچنین فرم پرسشنامه اطلاعات فردی گزینش را تکمیل، به همراه دو قطعه عکس و تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی تحویل مس‍ؤول ثبت‌نام دهند. این فرم‌ها پس از فهرست برداری با نامه رسمی و هسته گزینش استان ارائه می‌شود. درج عنوان به شرط تایید هسته گزینش در برگه درخواست الزامی است. داوطلبان باید از سلامت کامل جسمی و روحی، روانی متناسب با شغل معلمی برخوردار باشند.

مدت خدمت در برنامه سرباز معلم ۲ سال(۲۴ ماه) تمام است لذا مشمولینی انتخاب می‌شوند که کسر خدمت ندارند. با عنایت به بند ۴۶ از فصل سوم دستورالعمل ساماندهی امور مشمولین مأمور به دستگاه‌های غیرنظامی، کارکنان وظیفه مأمور در حین خدمت مجاز به ادامه تحصیل در حین انجام خدمت دوره ضرورت نخواهند بود. دستگاه به کارگیرنده مجاز به مکاتبه در این خصوص جهت ادامه تحصیل نخواهند بود.

ادامه اشتغال معلمان وظیفه پس از اتمام خدمت سربازی ممنوع است. انجام خدمت ضرورت سربازی در آموزش و پرورش هیچگونه حق استخدامی و یا اشتغال برای افراد ایجاد نمی‌کند. اشتباه در ثبت مشخصات پذیرفته‌شدگان به ویژه کد ملی به دلیل عدم امکان ویرایش موجب حذف ایشان می‌شود و مسؤولیت آن به عهده اداره‌کل آموزش و پرورش استان است. اگر مشمول قبلاً درخواست معافیت پزشکی یا تحصیلی کرده و یا امریه دستگاه دیگری باشد، سازمان وظیفه عمومی اعزام وی را لغو می‌کند و از لیست سرباز معلمان کنار گذاشته می‌شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: