کد خبر: ۳۴۲۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024April 20
سازمان هواشناسی اعلام کرد:
سازمان هواشناسی از بارش باران بهاری طی امروز تا روز سه‌شنبه در نقاط مختلف کشور با فعالیت سامانه‌های بارشی مختلف خبر داد.
شفاآنلاین>جامعه>پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که امروز (شنبه یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) در استان‌های اردبیل، نیمه شرقی و شمال آذربایجان شرقی، زنجان، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و همچنین در دامنه‌های شرقی زاگرس مرکزی و جنوبی و بعضی مناطق دیگر کشور شامل برخی نقاط استان‌های کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی و شرق فارس، نیمه غربی یزد، غرب و نیمه جنوبی کرمان و شمال استان هرمزگان در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. 

به گزارش شفا آنلاین: حالی که بارش‌های امروز (شنبه) در ارتفاعات کرمان، شمال هرمزگان و شمال شرق فارس بارش شدت خواهد داشت، روز یکشنبه (۲ اریبهشت) در شمال شرق فارس، کرمان، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات یزد به‌تدریج در ساعات بعد ازظهر با نفوذ موج تراز میانی جو به غرب کشور، افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور روی می‌دهد. 

روز دوشنبه (۳ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی جدید به کشور، در اغلب مناطق ایران به‌جز نوار شرقی، بارش باران و وزش باد شدید رخ می‌دهد. البته روز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) میزان بارش‌ها در شمال غرب و غرب کاهش می‌یابد و گستره بارندگی به بقیه مناطق کشور کشیده می‌شود. 

براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، طی پنج روز آینده در مناطق مستعد رگبار تگرگ و در مناطقی که بارشی رخ نداده است، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست. / ایلنا

گفتنی است، طی فردا و پس‌فردا (یکشنبه و دوشنبه ۲ و ۳ اردیبهشت) شهرکرد با کمینه دمای ۵ و ۲ درجه سانتی‌گراد و اهواز با بیشینه دمای ۳۷ و ۳۳ دمای درجه سانتی‌گراد، خنک‌ترین و گرمترین مراکز استان‌ها خواهند بود.

انتهای پیام/
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: