کد خبر: ۳۴۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۳ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024April 18
چرا خودروها ترخیص و تحویل مشتریان نمی‌شود تا کمبود عرضه خودروهای داخلی جبران و قیمت‌ها منطقی شود؟ آیا اعلام آماری از خودروهای نامرئی وارداتی می‌تواند کارنامه آقای وزیر را در واردات خودرو سفید کند؟

 شفاآنلاین >عمومی> روزنامه جوان در مطلبی اظهارات اخیر وزیر صمت درباره واردات خودرو را نقد کرد.

به گزارش شفاآنلاین:این روزنامه امروز نوشت: حدود دو سال از زمان ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو می‌گذرد. قرار بود به منظور متعادل‌شدن عرضه و تقاضای خودرو در کشور تا پایان بهار ۱۴۰۲ حدود ۲۰۰‌هزار دستگاه خودروی اقتصادی وارد کشور شود. این وعده‌ها عملی نشد و خودروهای میلیاردی جایگزین خودروهای اقتصادی شد. اکنون وزیر صمت با ارائه آماری ناباورانه و متناقض با گمرک و وزارت اقتصاد مدعی شده است ۵۰‌هزار خودرو در گمرکات کشور انباشته شده و مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم. با توجه به اینکه حدود ۲۵‌هزار نفر در صف تحویل خودروهای ثبت‌نامی‌شان هستند، این سؤال مطرح می‌شود که چرا خودروها ترخیص و تحویل مشتریان نمی‌شود تا کمبود عرضه خودروهای داخلی جبران و قیمت‌ها منطقی شود؟ آیا اعلام آماری از خودروهای نامرئی وارداتی می‌تواند کارنامه آقای وزیر را در واردات خودرو سفید کند؟

این روزنامه افزوده است: پس از ۲۰ ماه وعده‌وعید وزارت صمت مبنی بر واردات خودروهای صفر و کارکرده و تأمین نیاز بازار، اکنون در شرایطی قرار داریم که حدود ۲۵‌هزار متقاضی خرید خودروی خارجی در صف تحویل خودرو هستند و خودروهایی که قرار بود برای قشر متوسط کشور وارد شوند، جای‌شان را به خودروهای لوکس و میلیاردی برای اقشار مرفه داده‌اند. در حال حاضر اقشار متوسط و ضعیف جامعه به دنبال تأمین اعتبار برای خرید خودروهای داخلی هستند که اقتصادی‌ترین آن‌ها حدود ۴۰۰‌میلیون تومان قیمت دارد و روزبه‌روز با نوسانات نرخ دلار گرانتر می‌شوند و مرفهین به دنبال خرید جدیدترین و لوکس‌ترین خودروی وارداتی هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: