کد خبر: ۳۴۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - 2024April 14
رایج‌ترین داروهای بدون نسخه در فصل بهار آنتی‌هیستامین‌ها (لوراتادین، دیفن هیدرامین، سیتریزین یا فکسوفنادین) هستند.
شفاآنلاین>سلامت>با آغاز گرده‌افشانی درختان در فصل بهار و گرده‌افشانی چمن‌ها و علف‌ها در فصل تابستان حساسیت‌های فصلی تشدید می‌شوند و عده‌ زیادی از مردم دچار حساسیت‌ در ناحیه چشم، بینی و دستگاه تنفسی می‌شوند. علائم آلرژی در بینی به‌صورت خارش، آبریزش، عطسه‌های مکرر و گرفتگی بینی بروز می‌کند و آلرژی در چشم یا ورم ملتحمه بهاره هم با سوزش، خارش چشم و ریزش اشک همراه است. نوع دیگر آلرژی هم در قسمت تحتانی دستگاه تنفسی رخ می‌دهد که علائم آن به‌صورت سرفه، خس‌خس و تنگی نفس بروز می‌کند.
به گزارش شفاآنلاین:اغلب مبتلایان به آلرژی‌های فصلی بدون مراجعه به پزشک به آنتی‌هیستامین‌ها متوسل می‌شوند. در مراحل ابتدایی مصرف آنتی‌هیستامین، علائم آلرژی را به‌طور موقت در افراد کاهش می‌دهد، اما به‌طور کامل نمی‌تواند باعث رفع آلرژی‌ها شود.
داروهای آنتی‌هیستامین به اشکال مختلف ازجمله قرص، قطره چشمی، شربت و اسپری بینی وجود دارند  که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایشان ایجاد خواب‌آلودگی در مصرف‌کنندگان است. با وجود اینکه خرید انواع مختلف از این دارو در داروخانه‌ها بدون نسخه پزشک فراهم است، اما متخصصان تأکید می‌کنند که مصرف آن بهتر است طبق تجویز و نظر پزشک انجام شود. مصرف انواع آنتی‌هیستامین‌ها بر متابولیسم بدن تأثیر می‌گذارد و افرادی که به‌طور همزمان چند داروی مختلف مصرف می‌کنند می‌توانند با عوارض و مشکلات احتمالی آن مواجه شوند. البته هیستامین یکی از مواد شیمیایی است که هنگام واکنش پادتن‌ها (آنتی‌بادی‌ها) با مواد آلرژی‌زا (حساسیت‌زا) در بدن آزاد می‌شود و مسئول بسیاری از علائمی است که در التهاب بینی ناشی از آلرژی دیده می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: