کد خبر: ۳۴۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - 2024April 14
دکتر احمدی‌مهری
یکی از ترفندهای این افراد برای فروش داروهایشان این است که محتویات داروهایشان را گیاهی عنوان می‌کنند درحالی‌که تمام آنها حاوی مواد افزودنی مخدرها هستند. ا
شفاآنلاین>سلامت>برخی افراد در متروی تهران کپسول‌هایی را برای فروش عرضه و ادعا می‌کنند که این داروها می‌توانند باعث کاهش قابل‌توجه وزن در کمتر از 2 تا 3 ‌ماه شوند. فروشندگان این قبیل محصولات که تعدادشان هم کم نیست، درباره محتوای این کپسول‌های لاغری اطلاعات درستی به مشتریان‌شان نمی‌دهند، درحالی‌که این ‌داروها حاوی مواد‌مخدر هستند و به‌عنوان محصولات مؤثر در چربی‌سوزی یا کاهش وزن و در برخی موارد حتی درمان اعتیاد به مردم فروخته می‌شوند.
به گزارش شفاآنلاین: یکی از ترفندهای این افراد برای فروش داروهایشان این است که محتویات داروهایشان را گیاهی عنوان می‌کنند درحالی‌که تمام آنها حاوی مواد افزودنی مخدرها هستند. البته افراد هم پس از مصرف در بازه زمانی کوتاه‌مدت حجم قابل‌توجهی از وزن‌شان را از دست می‌دهند، اما عوارض پس از مصرف این داروها فاجعه‌بار است. این داروها قطعا باعث آسیب جدی به کبد و کلیه یا ‌اختلالات روانی می‌شوند و حتی فرد را نسبت به ماده مخدر موجود در این داروها دچار اعتیاد می‌کنند. به همین دلیل توصیه‌ جدی این است که برای کاهش وزن و لاغری و حتی درمان اعتیاد، از داروهایی که توسط مراکز معتبر ارائه نمی‌شوند و از محتویات آن مطلع نیستید استفاده نکنید. عمده مراکز عرضه چنین داروهایی علاوه بر مترو، برخی باشگاه‌های ورزشی هستند که فروشندگان این محصولات مشتریانشان را به بهانه چربی‌سوزی بیشتر تشویق به خرید آنها می‌کنند. اتفاق بد هم این است که برخی پس از مصرف این داروها آن را به دیگران هم توصیه می‌کنند. درباره مصرف داروها باید 3 نکته مهم را مورد توجه قرار داد، اول پرهیز از خرید در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، دوم نخریدن دارویی که فاقد بسته‌بندی مناسب و آرم سازمان غذا و داروست. نکته سوم اینکه چنین داروهایی الزاما باید از سوی پزشک تجویز شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: