کد خبر: ۳۴۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - 2024April 13
بسیاری از داروهای مکمل و نیروزا که در بازار سیاه دارویی در ایران یافت می‌شود، حاوی ترکیبات خطرناک و داروهای شیمیایی همچون کورتون‌ها هستند.
شفاآنلاین>سلامت>سرپرست فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: بسیاری از داروهای مکمل و نیروزا که در بازار سیاه دارویی در ایران یافت می‌شود، حاوی ترکیبات خطرناک و داروهای شیمیایی همچون کورتون‌ها هستند.
به گزارش شفاآنلاین:علیرضا رستمی با تأکید بر اینکه افراد باید مکمل‌‌های موردنیاز خود را از طریق داروخانه‌‌ها تأمین کنند، افزود: گاهی برخی از مکمل‌‌ها و حتی داروهای گیاهی از مبادی غیررسمی به کشور وارد می‌ شوند و از طریق شبکه‌‌های ماهواره‌ ای و فضای مجازی هم برای مصرف آنها تبلیغاتی انجام می‌ شود. استفاده از آنها می‌ تواند عوارض جبران‌ ناپذیری داشته باشد.
وی اظهار داشت: داروهای غیرمجازی که به‌ منظور چاقی استفاده می‌ شود، می‌‌تواند عوارض طولانی‌‌مدت از جمله دیابت و پوکی‌ استخوان، آکنه‌‌های پوستی، زخم وسیع دستگاه گوارش، ضعف عضلانی و مشکلات پوستی ایجاد کند. حتی در برخی از این داروها مشاهده می‌‌شود که هورمون مردانه وجود دارد که سیستم طبیعی بدن را به هم می‌ ریزد.
سرپرست فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو افزود: نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های سلامت بر عهده سازمان غذا و دارو است به ویژه اینکه در تمامی استان‌ها، معاونت‌های غذا و دارو این بازرسی‌ها را انجام می‌دهند. مکمل‌های ورزشی فقط باید در داروخانه‌ها توزیع شود و توزیع آنها در سایر مراکز از جمله فروشگاه‌های ورزشی و عطاری‌ها غیرمجاز است./ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: