کد خبر: ۳۴۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - 2024April 13
برخی از مطالعات جدید نشان می‌دهد که تبعات منفی فقر و نداری و محرومیت‌ها حتی می‌تواند شامل بخش‌های فیزیکی اندام‌ها و بخش‌های مختلف بدن ما هم بشود.
شفاآنلاین>سلامت>همه ما شنیده‌ایم که فقر و نداری برای زندگی آدم‌ها زیاد خوب نیست. البته همه ما تصور می‌کنیم که این اثرات سوء غالبا در جنبه‌های روانی و ذهنی است. اما برخی از مطالعات جدید نشان می‌دهد که تبعات منفی فقر و نداری و محرومیت‌ها حتی می‌تواند شامل بخش‌های فیزیکی اندام‌ها و بخش‌های مختلف بدن ما هم بشود.
به گزارش شفاآنلاین:به‌تازگی مطالعات دانشمندان در سوئیس نشان داده که سطح درآمد افراد با پیری زودرس مغز ارتباط مستقیمی دارد. محققان با بررسی ۷۵۱ فرد در بازه سنی ۵۰ تا ۹۱ سال دریافتند افرادی که در خانواده‌های فقیرتر زندگی کرده‌اند نشانه‌های بیشتری از تحلیل رفتن زودهنگام ماده سفید مغز و کاهش عملکرد شناختی را نشان می‌دهند. اما ماده سفید چیست؟ چیزی که برای انتقال پیام‌ها و سیگنال‌های عصبی حیاتی است و با افزایش سن تحلیل می‌رود. زندگی در فقر و مواجهه با محرومیت‌های اقتصادی و اجتماعی مزمن می‌تواند روند تحلیل این ماده را در مغز سرعت دهد و به پیری زودرس مغز منجر شود./همشهری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: