کد خبر: ۳۴۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - 2024April 12
چرا از بخش خصوصی می‌ترسیم؟ بخش خصوصی که هیولا نیست! آدمی است که تلاش کرده و پول به دست آورده است؛ کنترلش کنند و مالیات و عوارض از آن بگیرند، این طرف دولت جیب خودش را پر کند و آن طرف هم بیاید تولید خودش را کند.
 شفاآنلاین: عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: پیش‌بینی می‌شد که منابع کشور پاسخگوی خرج و هزینه دولت هم نیست و چون منابع کشور هزینه دولت را نمی‌تواند تامین کند دولت باید برود راهکارهای دیگری پیدا کند. راهکار هم سرمایه گذاری بیرونی و داخلی است که می‌تواند اقتصاد ایران را نجات دهد که هر دو جا مغفول مانده و برنامه‌ای هم برایش ندارد.
 
به گزارش شفاآنلاین:،جبار کوچکی‌نژاد در مورد ضرورت تغییر تیم اقتصادی دولت بعد از نوسانات اخیر ارز و طلا یا تغییر رویه‌ها، گفت: من اعتقادم این است که رویه‌‌ها را آدم‌ها و تیم‌ها عوض می‌کنند، در نتیجه وقتی تیم افت داشته باشد و نتواند چرخش کند دولت چگونه می‌خواهد ریل عوض کند؟

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به این‌که هنگامی که در بخش اقتصادی می‌گوییم دولت، در واقع منظور ما تیم اقتصادی دولت است، اظهار داشت: اعتقادام این است که این‌ها دچار یک مشکل شده‌اند و این مشکلات پیش‌بینی می‌شد یعنی پیش‌بینی می‌شد که منابع کشور پاسخگوی خرج و هزینه دولت هم نیست و چون منابع کشور هزینه دولت را نمی‌تواند تامین کند دولت باید برود راهکارهای دیگری پیدا کند. راهکار هم سرمایه گذاری بیرونی و داخلی است که می‌تواند اقتصاد ایران را نجات دهد که هر دو جا مغفول مانده و برنامه‌ای هم برایش ندارد.
وی یادآور شد: به طور مثال در شهر خود من مشاهده می‌کنید ۱۰ شرکت بزرگ سالیان سال تعطیل هستند و هیچ کاری برای این‌ها نمی‌کنند هزاران میلیارد تومان سرمایه آنجا افتاده است، با سرمایه‌ای که آنجا افتاده است بگذارند بخش خصوصی بیاید.

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: چرا از بخش خصوصی می‌ترسیم؟ بخش خصوصی که هیولا نیست! آدمی است که تلاش کرده و پول به دست آورده است؛ کنترلش کنند و مالیات و عوارض از آن بگیرند، این طرف دولت جیب خودش را پر کند و آن طرف هم بیاید تولید خودش را کند.

وی یادآور شد: این نگاه وجود دارد که دولت می‌تواند اقتصاد ایران را نگه دارد و دولت می‌تواند تولید بیش از ۶۰ درصد را انجام دهد، اما من معتقدم دولت‌ها در تولید همیشه پر هزینه و کم بهره هستند. عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به این‌که هنگامی که دولت سیزدهم روی کار آمد گفته شد با توجه به یکدستی دوات و مجلس می‌توانند جراحی اقتصادی انجام دهند و اقتصاد بیمار ایران را درمان کنند چرا این اتفاق نیفتاد، بیان کرد: چون جراحان، جراح نبودند!/ایلنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: