کد خبر: ۳۴۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - 2024April 12
برای تخلیه انواع ژل لب‌های بادوام و سیلیکونی از روش جراحی استفاده می‌کنند زیرا کار بسیار سخت و دشواری است. در این روش که نسبت سختی آن نسبتا زیاد است پزشکان بخشی از لب را برش می‌دهند تا بتوانند ژل تزریق شده اضافی که مضر است را تخلیه کنند.
شفاآنلاین>سلامت> از بین رفتن فیلر لب به مروور زمان اتفاق می افتد اما اگر به دنبال راه کوتاه تری برای تخلیه ژل لب هستید می توانید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

به گزارش شفاآنلاین: لب‌ها در زیبایی، جذابیت و جوانی چهره افراد نقش بسیار مهمی دارند. با توجه به پیشرفتی که علم پزشکی در بخش زیبایی داشته از ژل‌های گوناگونی برای فرم‌دهی و تقارن لب ها استفاده می‌شود. تزریق ژل لب عارضه خاصی ندارد اما زمانی مشکلات بزرگ تری به وجود می‌آورد که توسط افراد غیرمتخصص و در کلینیک‌های نامعتبر انجام شود.

روش های تخلیه ژل لب

پزشکان تخلیه ژل لب را با توجه به تکنیک‌ها و متدهای جدید به شیوه‌های مختلفی انجام می‌دهند، انتخاب هر یک از این روش‌ها به نظر پزشک متخصص بستگی دارد. رایج‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها عبارتنداز:

تخلیه ژل لب با جراحی

 برای تخلیه انواع ژل لب‌های بادوام و سیلیکونی از روش جراحی استفاده می‌کنند زیرا کار بسیار سخت و دشواری است. در این روش که نسبت سختی آن نسبتا زیاد است پزشکان بخشی از لب را برش می‌دهند تا بتوانند ژل تزریق شده اضافی که مضر است را تخلیه کنند.

تخلیه ژل لب با آنزیم

این روش با کمک سوزن انجام می شود، پزشک آنزیم هیالورونیداز را با سوزن به لب ها تزریق می کند و در نتیجه ژل لب را تخلیه می کند. تزریق آنزیم باعث تجزیه و ترشح هیالورونیک اسید در لب ها می شود. این آنزیم ها با بدن سازگاری بالایی دارند، اما بهتر است قبل از تزریق آن ها را آزمایش کنید تا از آلرژی جلوگیری کنید.

تخلیه ژل لب با سونوگرافی

زمانی که فرد در اثر تزریق ژل لب دچار عارضه شدید یا خفیف شود از روش سونوگرافی برای تخلیه ژل استفاده می‌کنند. توده و کیست‌های بزرگ روی لب اگر سفت باشند باید برای از بین بردن آن‌ها از برش دادن با تیغ جراحی باید استفاده شود، پزشک با کمک سونوگرافی متوجه خواهد شد که کدامیک از روش‌ها برای تخلیه توده موجود در لب مناسب هستند.

تخلیه ژل لب با سوزن

زمانی که ژل لب غلظت بالایی نداشته باشد پزشکان برای تخلیه ژل لب از سوزن مخصوص استفاده می‌کنند، در این روش تخلیه ژل لب ممکن است بعد از تخلیه کیست‌های کوچک نازیبایی روی لب ایجاد شود که با استفاده از سوزن آن را از بین می‌برند. غلظت کم ژل و رقیق بودن آن موجب می‌شود تا به راحتی از طریق سوزن آن را خارج کنند.

مراحل تخلیه ژل لب چگونه است؟

فرآیند تخلیه ژل لب در چهار مرحله انجام می‌شود:

پزشک ابتدا نواحی تزریق شده را معاینه و بررسی می‌کند و درباره حجم تزریق، تعداد جلسات، هزینه تخلیه ژل لب و عوارض آن با شما صحبت خواهد کرد.

استخراج ژل لب شامل تزریق آنزیم‌های خارجی به لب است که می‌توانند در بدن واکنش نشان دهند و خیلی سازگار نیستند، بنابراین پزشک تست حساسیت روی یکی از دست‌های شما انجام می‌دهد. باید ۳۰ دقیقه بعد از آزمایش صبر کنید، اگر التهاب، تورم، خارش یا آلرژی نداشتید می‌توانید تخلیه ژل لب را شروع کنید. برای این کار پزشک از کرم بی‌حس‌کننده و ۲۰ دقیقه قبل از تزریق آن ناحیه استفاده می‌کند و کسانی را که نیاز به تزریق دارند بیهوش می کند.

در نهایت آنزیم هیالورنیداز را به لب تزریق می‌کند تا بتواند تخلیه ژل لب را انجام دهد.

مراقبت های بعد از تخلیه ژل لب

  • صورت خود را با شوینده کامل بشوئید و خشک کنید.
  • از مصرف هرگونه داروی غیرضروری (امگا۳، ویتامین C، ویتامین E، آسپرین، ایبوپروفین و غیره) از یک هفته قبل تزریق خودداری کنید.
  • در صورت وجود عفونت، زخم، آکنه و غیره از تخلیه ژل لب خودداری کنید.
    تست آلرژی را فراموش نکنید.
  • برای کاهش عوارض تخلیه ژل لب می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • تا دو روز بعد از تخلیه ژل لب از مصرف آسپرین خودداری کنید.
  • در صورتی که هرگونه مشکل و علائم پیش بینی نشده‌ای مشاهده کردید سریعا به پزشک اطلاع دهید.
  • تا دو هفته بعد از درمان از مصرف الکل، دخانیات دوری کنید.
  • به هیچ عنوان تا دو هفته بعد از تزریق در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از تخلیه ژل لب از مواد آرایشی و بهداشتی استفاده نکنید.

آیا تخلیه ژل لب عوارض دارد؟

بعد از تخلیه ژل لب در ناحیه تحت درمان ممکن است کبودی، خون مردگی، ورم، التهاب، شل شدن پوست، واکنش آلرژیک، سوزش و خارش ایجاد شود که این عوارض کوتاه مدت و موقتی هستند و بعد از گذشت ۴۸ ساعت بهبود می‌یابد.

برای تزریق ژل لب بعد از تخلیه آن هیچ محدودیتی وجود ندارد، بهتر است اجازه دهید تا دوران نقاهت تخلیه ژل لب به طور کامل طی شود تا دوباره با مشکلات و عوارض تزریق ژل مواجه نشوید.

این مدت زمان ممکن است در هر فردی با توجه به سیستم بدنی که دارد متفاوت باشد اما معمولا دو هفته طول می‌کشد تا عوارض ناشی از تخلیه ژل لب بهبود پیدا کند، بنابراین می‌توان تزریق ژل لب را مجدد تکرار کرد.

چه زمانی باید ژل لب را تخلیه کنیم؟

تخلیه ژل لب دلایل بسیاری دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

عدم سازگاری بدن با ژل لب

در بیشتر مواقع به دلیل عدم سازگاری ژل تزریق شده با بدن و عوارض آن به ناچار باید ژل لب را تخلیه کنند. واکنش منفی بدن به ژل تزریق شده، ایجاد کیست و توده، تزریق اشتباه ژل به رگ، التهاب و تورم بیش از حد و غیره از رایج‌ترین عوارض هستند.

در صورتی که در اثر عوارض زیاد جریان خون در ناحیه لب دچار مشکل شود باید تا ۲۴ ساعت ژل لب را تخلیه کنند تا بافت اطراف آن را نجات دهند. گاهی اوقات عوارض به قدری شدت پیدا می‌کند که برای بازسازی صورت بیمار به پیوند پوست نیاز خواهد بود، به همین دلیل بهتر است برای تخلیه ژل لب به یک پزشک متخصص و حرفه‌ای مراجعه کنید.

نامتقارن شدن لب ها

گاهی اوقات تزریق بیش از حد ژل باعث شکل نامتقارن لب‌ها می‌شود، لب اردکی یکی از عوارض تزریق بیش از اندازه انواع ژل لب است که ظاهر نامناسبی در فرد می تواند ایجاد کند و لب‌ها پف کرده و بیش از اندازه استاندارد به جلو می‌آیند.

زمانی که ژل بیش از اندازه تزریق شود به سمت خط لثه حرکت می‌کند و باعث می‌شود پوست در این ناحیه پیرتر و چروکیده‌تر به نظر برسد. این عارضه را می‌توان با تخلیه ژل لب درمان کرد و همیشگی و دائمی نیست.پارت نیوز



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: