کد خبر: ۳۴۲۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - 2024April 11
"دغدغه صنعت دارو، تامین داروی مردم است. نیاز به کمک واقعی داریم. شرایط بسیار نگران‌کننده شده است. با این شرایط قطعا نمی‌توان ادامه داد. می‌خواهیم داروهای موردنیاز کشور را تولید و تامین کنیم اما دیگر رمقی نمانده است."
شفاآنلاین>سلامت>نیما سپهری مدیرعامل شرکت نانوالوند و عضو سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در یادداشتی نوشت: دغدغه صنعت دارو، تامین داروی مردم است. نیاز به کمک واقعی داریم. شرایط بسیار نگران‌کننده شده است. با این شرایط قطعا نمی‌توان ادامه داد. می‌خواهیم داروهای موردنیاز کشور را تولید و تامین کنیم اما دیگر رمقی نمانده است.

۱- بانک‌ها تسهیلات مربوط به شرکت‌های دارویی را تمدید نمی‌کنند یا افزایش نمی‌دهند.

۲- بیمه‌ها، مطالبات صنعت دارو ناشی از فروش داروها را با تاخیر فراوان می‌دهند.

۳- بانک‌ها حتی برای پرداخت مابه‌التفاوت‌های ارزی ناشی از طرح دارویار، تسهیلات نمی‌دهند که این بدهی‌ها را به خودشان پرداخت کنیم.



درخواست جدی از سازمان غذا و دارو

با توجه به اینکه همه بخش‌های صنعت دارو، مشکلات جدی در خصوص نقدینگی و ... دارند، نسبت به اصلاح قیمت کلی همه داروها در همین ابتدای سال اقدام کنید. وظیفه سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت است که مانند تعرفه‌های پزشکی و ‌... ارکان سیاستگذار کشور را به فوریت قانع کنند تا حداقل صنعت، تمرکز و انرژی خود را برای تولید و تامین دارو در سایر قسمت‌های غیر مرتبط سازمان غذا و دارو بگذارد.

نیاز به اقدام عملی داریم، به شدت و به فوریت./سلامت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: