کد خبر: ۳۴۲۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024April 09
خودروسازان در انتظار اعلام قیمت جدید محصولات خود هستند و وزیر صمت قرار است به شورای رقابت برود تا شاید تکلیف دستورالعمل جدید قیمت‌گذاری خودرو مشخص شود.
شفاآنلاین>عمومی>این جلسه قرار بود روز گذشته برگزار شود،اما طبق اعلام شورای رقابت جلسه مذکور به دلیل تداخل برنامه‌های وزیر صمت، به روز دیگری موکول شده است.

به گزارش شفاآنلاین:علی آبادی می‌خواهد به شورای رقابت برود تا به نوعی تکلیف قیمت‌گذاری خودرو به‌خصوص خودروهای داخلی را مشخص کند. با توجه به گذشت حدود یک سال از آخرین اصلاح قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی، جلسه پیش رو در واقع آغاز مذاکرات و چانه‌زنی بر سر تعیین قیمت کارخانه‌ای جدید خودروهاست. اگر صمت و شورای رقابت در این جلسه به توافق برسند و مانع خاصی از ناحیه نهادهای دیگر ایجاد نشود، به احتمال فراوان لیست قیمت جدید خودروهای داخلی در آینده نزدیک و شاید اوایل اردیبهشت اعلام شود.

این هفته قرار بود نخستین فروش خارج از سامانه سایپا در سال جاری اجرا شود، اما ناگهان لغو شد، موضوعی که شاید بی‌ارتباط با جلسه پیش روی وزیر صمت و مسوولان شورای رقابت نباشد. ممکن است وزارت صمت به خودروسازان توصیه کرده باشد برای فروش محصولاتشان دست نگه دارند تا شاید مجوز افزایش قیمت در آینده نزدیک صادر شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: