کد خبر: ۳۴۲۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024April 08
پزشک تبریزی که به اتهام قتل همسر و مادربزرگش به قصاص محکوم شده بود، با اعلام رضایت اولیای دم از مجازات نجات پیدا کرد و آزاد شد.
شفاآنلاین>حادثه> مهر‌ماه سال ۱۳۹۵ پنج عضو خانواده یک پزشک تبریزی ازجمله همسر، مادر، پدر، برادر و مادربزرگش دچار تنگی نفس شدند و همسر و مادربزرگ این پزشک، پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند. همزمان با مرگ 2نفر از اعضای خانواده این پزشک و مسمومیت سایر اعضای خانواده‌، تحقیقات ویژه جنایی برای رمزگشایی از این پرونده جنجالی آغاز شد و پس از مدتی با بازداشت این پزشک، پرونده وارد فاز جدیدی شد.
به گزارش شفاآنلاین:در جریان رسیدگی به این پرونده که در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان آذربایجان شرقی برگزار شد، پزشک تبریزی به قصاص محکوم اما رأی در دیوان عالی کشور نقض شد. در رسیدگی دوباره دادگاه پزشک تبریزی را درخصوص قتل همسر به قصاص و در مورد قتل مادربزرگش به پرداخت خون‌بها محکوم کرد و در نهایت این رأی در دیوان عالی کشور تأیید شد.
با قطعی شدن حکم قصاص، شمارش معکوس برای مجازات پزشک تبریزی آغاز شده بود که رایزنی‌ها برای جلب رضایت اولیای دم که از مدت‌ها قبل آغاز شده بود، به نتیجه رسید و اولیای دم او را بخشیدند. در این شرایط بود که وی با سپری کردن دوران محکومیتش از زندان آزاد شد. وکیل مدافع پزشک تبریزی با تأیید این خبر گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و اعلام رضایت اولیای دم هر دو مقتول (همسر و مادربزرگ)، موکلم پیش از سال نو از زندان آزاد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: