کد خبر: ۳۴۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024April 06
سیستمی جدید ابداع شده است تا پایانی برای تست‌های قند خون مکرر و تزریق انسولین در جهان باشد.
شفاآنلاین>سلامت>عملکرد این دستگاه بر پایه یک الگوریتم پیچیده و هوشمند استوار است. سنسوری که بر روی بدن بیمار قرار دارد، سطح گلوکز خون را هر لحظه اندازه‌گیری می‌کند. این داده‌ها به واحد پردازشگر ارسال شده و الگوریتم بر اساس آن و با در نظر گرفتن عوامل مختلف از جمله سن، وزن، میزان فعالیت و رژیم غذایی بیمار، دوز مناسب انسولین را محاسبه می‌کند. سپس به صورت خودکار از طریق یک پمپ کوچک متصل به بدن، انسولین با دوز دقیق تزریق می‌گردد. بدین ترتیب، سطح قند خون در محدوده طبیعی و ایمن نگه داشته می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین:مزیت عمده این سیستم، حذف تزریق‌های دستی انسولین و آزمایش‌های خون مکرر است که برای بیماران دیابتی بسیار آزاردهنده و دشوار است. علاوه بر این، کنترل دقیق و لحظه‌ای قند خون توسط پانکراس مصنوعی، از عوارض کوتاه مدت و بلندمدت جدی دیابت پیشگیری می‌کند. در حقیقت این فناوری نه تنها کیفیت زندگی بیماران را بهبود می‌بخشد، بلکه از پیشرفت عوارض خطرناک نیز جلوگیری می‌نماید.

انقلابی در زندگی مبتلایان به دیابت / پایان تست‌های قند خون مکرر و تزریق انسولین

کارشناسان معتقدند این فناوری آینده‌نگر زندگی مبتلایان به دیابت نوع یک را دگرگون خواهد کرد، زیرا در آزمایشات اولیه، این دستگاه نسبت به وسایل کنونی در کنترل بیماری موثرتر عمل کرده و نیاز به دخالت بیماران را نیز کاهش داده است.

دیابت یک بیماری سخت است، اما این سیستم‌ها تفاوت چشمگیر و مهمی در زندگی بیماران ایجاد می‌کنند و سلامت کلی و کیفیت زندگی افراد مبتلا به دیابت را بهبود می‌بخشند.

سرویس سلامت ملی انگلستان، قصد دارد تا به ۱۵۰ هزار بیمار مبتلا به دیابت نوع یک، این دستگاه را بدهد. این سازمان، ۲.۵ میلیون پوند به مراکز بهداشتی محلی اختصاص داده تا در طول این برنامه پنج ساله، بیماران واجد شرایط را شناسایی کنند. انجمن‌های دیابت این اقدام را برای بیماران به‌شدت هیجان‌انگیز توصیف کرده‌اند.

انقلابی در زندگی مبتلایان به دیابت / پایان تست‌های قند خون مکرر و تزریق انسولین

این نهاد اعلام کرد که کودکان و نوجوانان، زنان باردار یا آنهایی که قصد بارداری دارند، و افرادی که از قبل از پمپ انسولین استفاده می‌کنند، اولین گروهی خواهند بود که به این سیستم جدید دسترسی پیدا می‌کنند که در مجموع حدود ۱۵۲ هزار نفر را شامل می‌شود./خبر آنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: