کد خبر: ۳۴۲۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024April 06
محققان انستیتو فناوری جورجیا و دانشگاه ویسکانسن-مدیسون در آمریکا در تلاشی برای مقابله با ویروس های کرونا یک واکسن جدید ابداع و روی همستر آزمایش کردند. واکسن مذکور تمام نشانه های SARS-CoV-۱ وSARS-CoV-۲ را در کنار شاخه های اومیکرون در ریه حیوانات از بین برد.
شفاآنلاین>سلامت>هرچند ویروس Sars-CoV-۲ که به کووید ۱۹ منجر می شود، در سال های گذشته تیتر اخبار بود، اما در واقع این یکی از اعضای گروه ویروس است. گروه ویروس مذکور به دسته ای به نام Sarvecovirus تعلق دارد که به معنای SARS Betacoronavirus است. این ویروس ها به طور معمول در خفاش ها و دیگر پستانداران به وجود می آیند و احتمال سرایت به انسان را نیز دارند.

به گزارش شفاآنلاین:در حال حاضر واکسن هایی برای مقابله با ویروس های مختلف مانند کووید۱۹ و آنفلوانزا توسعه یافته است. اما وادار کردن افراد به دریافت واکسن های مختلف یک چالش است. علاوه بر آن این روند ممکن است مشکل آفرین نیز باشد زیرا واکسن ها باید به طور مرتب تجدید شوند تا حداکثر کارآمدی را داشته باشند.

محققان انستیتو فناوری جورجیا و دانشگاه ویسکانسن-مدیسون در آمریکا در تلاشی برای مقابله با ویروس های کرونا یک واکسن جدید ابداع و روی همستر آزمایش کردند. واکسن مذکور تمام نشانه های SARS-CoV-۱ وSARS-CoV-۲ را در کنار شاخه های اومیکرون در ریه حیوانات از بین برد. محققان قبلا متوجه شده بودند همسترها حیواناتی مناسب برای تست واکسن های احتمالی هستند.

پژوهشگران برای تولید واکسن روی همان نکاتی تمرکز کردند که واکسن های mRNA ضد کووید هدف گرفته بود. به طور دقیق تر آن‌ها روی پروتئین های اسپایکی تمرکز کردند که نشانگر ویروس کرونا هستند. به این ترتیب محققان یک واکسن ۳ ظرفیتی ابداع کردند. این بدان معناست که واکسن سه پروتئین اسپایک شایع در چند شاخه Sarbecovirus را هدف می گیرد. به خصوص شاخه هایی که به ایجاد بیماری های سارس و کووید۱۹ منجر می شوند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: