کد خبر: ۳۴۲۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - 2024April 05
دلیل شکستن قولنج مفاصل می‌تواند احساس فوق‌العاده رضایت بخشی در فرد ایجاد کند و او را ترغیب کند باز هم آن را تکرار کند.
شفاآنلاین>سلامت>بیشتر افراد عادت دارند که به طور مداوم یا ناخواسته قولنج مفاصل انگشتان خود را بشکنند. در هنگام قولنج شکستن انگشتان دست و پا در مفاصل صدا ایجاد می‌‌شود.شکستن قولنج به انگلیسی Colic break یعنی مفاصلمان  در اثر فشار صدا می‌دهد. 

شکستن قولنج مفاصل می‌تواند احساس فوق‌العاده رضایت بخشی در فرد ایجاد کند

به گزارش شفاآنلاین:ظاهرا آزادسازی فشار درون مفصل، باعث ترشح اندورفین در اطراف آن ناحیه‌ می‌شود. اندورفین ماده‌ی شیمیایی است که توسط غده‌ی هیپوفیز تولید می‌شود و هدف آن کنترل درد در بدن و ایجاد احساس شادی است. به همین دلیل شکستن قولنج مفاصل می‌تواند احساس فوق‌العاده رضایت بخشی در فرد ایجاد کند و او را ترغیب کند باز هم آن را تکرار کند.

قولنج در مفصل‌هایی مانند انگشتان، زانوها، مچ پا، کمر و گردن شایع است. علت ایجاد صدا هنگام شکستن قولنج در مفاصل، متعدد است. برای خلاص شدن از شر این موضوع، می‌توانید مفاصل و بافت‌های اطراف آن‌ها را به آرامی ماساژ دهید.

آیا شکستن قولنج باعث آرتروز مفصل می‌ شود

در حال حاضر هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد شکستن مکرر قولنج می‌تواند منجر به آرتروز شود.
مروری بر متون پزشکی فعلی نشان می‌دهد که شکستن قولنج، خطر ابتلا به آرتروز در آن مفاصل را افزایش نمی‌دهد. اگر پس از شکستن قولنج، علائمی مانند درد، ، سبکی سر، بی حسی، گزگز کردن یا سایر علائم نگران کننده‌ای را تجربه کردید، باید فورا با یک پزشک مشورت کند.

شکستن قولنج پا و مچ پا، شکستن قولنج دست و انگشتان دست و حتی شکستن قولنج در خواب جهت بهبود خستگی مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما باید دقت کنید تا به عادت تبدیل نشود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: