کد خبر: ۳۴۲۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - 2024April 03
مکمل‌های گیاهی و ویتامین ها می‌توانند درمانی مفید و مؤثر برای کنترل و کاهش اضطراب باشند.
شفاآنلاین>سلامت>برخی از بهترین ویتامین‌ها برای کمک به اضطراب شامل ویتامین‌های محلول در آب هستند که به سرعت در بدن حل می‌شوند و همچنین ویتامین‌های محلول در چربی که در جریان خون گردش می‌کنند و توسط بدن ذخیره می‌شوند.

به گزارش شفاآنلاین:ویتامین ها به تنهایی اضطراب شما را درمان نمی کنند، اما ممکن است به طور کلی به تقویت سلامت و خلق و خوی شما کمک کنند. بررسی 24 مطالعه نشان می‌دهد که مکمل‌های گیاهی و ویتامین می‌توانند درمانی مفید و مؤثر برای درمان اضطراب باشند. به خصوص زمانی که ویتامین ها علاوه بر سایر اشکال درمانی مانند درمان اضطراب، دارو درمانی و تکنیک های خودیاری مصرف شوند، ممکن است جزء جدایی ناپذیر برنامه درمانی کلی شما برای مدیریت سطوح اضطراب باشند.

ویتامین های محلول در آب برای کنترل اضطراب

ویتامین های محلول در آب بسیار مهم هستند و می توان آنها را به طور منظم برای کمک به سلامت روان و عملکرد مصرف کرد. در حالی که ویتامین C و کمپلکس ویتامین B می توانند به حمایت از عملکرد مغز و تنظیم خلق و خو (کاهش اضطراب) و بهبود علائم استرس و خستگی کمک کنند، قبل از مصرف آنها با پزشک مشورت کنید.

ویتامین C

کمبود ویتامین C می تواند باعث ایجاد احساس خستگی یا افسردگی شو؛ همچنین تحقیقات نشان می دهد که کمبود ویتامین C می تواند منجر به اختلالات شناختی و نقص حرکتی شود. این مطالعات همچنین نشان می‌دهد که مکمل‌های ویتامین C به طور بالقوه می‌توانند نتایج مفیدی را در درمان برخی بیماری‌های سلامت روان مانند اختلال افسردگی اساسی (MDD) و اضطراب ارائه دهند.

این ویتامین یکی از بهترین ویتامین ها برای کنترل اضطراب است، زیرا به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند، تحقیقات نشان می دهد که ممکن است با اطمینان از تعادل در سیستم عصبی، نقش درمانی مهمی در درمان اضطراب ایفا کند.

ویتامین B1 (تیامین)

مانند سایر ویتامین های این گروه ویتامین B1 از عملکرد سالم اندام ها پشتیبانی می کند و تیامین در درمان انواع اختلالات اضطرابی موثر است. این کار را با کمک به حفظ یک سیستم عصبی سالم انجام می دهد که برای مبارزه موثر با سطوح بالای استرس که می تواند با اضطراب رخ دهد مهم است.

ویتامین B6 (پیریدوکسین)

تحقیقات برروی پیریدوکسین نشان می‌دهد که این دارو به عنوان یک درمان ضد استرس عمل می کند که می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر سروتونین و GABA، انتقال‌دهنده‌های عصبی که اضطراب و افسردگی را کنترل می‌کنند، داشته باشد. بسیاری از مردم مصرف مکمل ویتامین B6 را انتخاب می کنند، زیرا به عنوان تسکین دهنده اضطراب شناخته شده است و می تواند به بهبود عملکرد مغز کمک کند.

ویتامین B9 (اسید فولیک)

ویتامین B9 و B12 هر دو برای درمان علائم اضطراب هستند.

اسید فولیک کاربردهای زیادی در بدن دارد و کمبود B9 با سطوح بالاتری از اضطراب و افسردگی مرتبط شده است. وقتی این ویتامین B همراه با B12 مصرف شوند، به متابولیسم سروتونین کمک می کنند که برای تنظیم خلق و خوی مهم است.

B12 (کوبالامین)

ویتامین B12 یک ریزمغذی مهم مغز و سیستم عصبی محسوب می شود و اغلب برای اضطراب استفاده می شود و از عملکرد طبیعی اعصاب شما حمایت می کند و می تواند به مبارزه با علائم فیزیکی اضطراب کمک کند. فردی که کمبود ویتامین B12 دارد ممکن است احساس اضطراب و سایر علائم بالقوه سلامت روان را تجربه کند. بنابراین، ویتامین B12 می تواند مکملی عالی برای مصرف در صورت توصیه پزشک باشد.

ویتامین B3 (نیاسین)

از آنجایی که نیاسین در بدن ذخیره نمی شود، بسیاری از مردم احتمالاً فاقد این ویتامین B هستند که به حفظ سلامت سیستم عصبی، دستگاه گوارش و پوست کمک می کند. نیاسینامید (شکلی از ویتامین B3 است) به روشی مشابه داروهای ضد اضطراب در مغز کار می کند. در حالی که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، برخی مطالعات نشان می دهد که این ویتامین ضروری ممکن است در درمان اختلالات اضطرابی مفید باشد.

منیزیم

در حالی که منیزیم از نظر فنی یک ویتامین نیست، یک ماده معدنی محلول در آب است که چندین نقش را در بدن ایفا می کند، از جمله حمایت از عملکرد بهینه اعصاب و عضلات و تولید انرژی.

این ماده معدنی همچنین برای تنظیم فشار خون مهم است.

کمبود منیزیم با شرایط مرتبط با اضطراب مرتبط است و در حالی که تحقیقات بیشتری باید انجام شود، برخی از مطالعات نشان می‌دهند که افزایش مصرف منیزیم می‌تواند تاثیر مثبت قابل توجهی بر علائم اضطراب داشته باشد. اگر از کمبود این ماده رنج می برید، ممکن است بخواهید مکمل های منیزیم را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. با این حال حتما ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

ویتامین های محلول در چربی برای اضطراب

ویتامین A

بسیاری از افرادی که اضطراب دارند کمبود ویتامین A نیز دارند. ویتامین A نه تنها به سلامتی کمک می کند، بلکه به تغذیه سیستم عصبی و آرامش ماهیچه ها نیز کمک می کند. این ویتامین کمک می کند که یک سیستم عصبی قوی و متعادل داشته باشید که به کاهش استرس کمک می کند.

سطوح کافی از اسیدهای چرب موجود در ویتامین A به افرادی که از حملات پانیک و اختلال اضطراب فراگیر (GAD) رنج می برند، کمک می کند.

ویتامین D

کمبود ویتامین D با سطوح بالاتر اضطراب مرتبط است.

از آنجایی که تعداد کمی از غذاهای گیاهی حاوی ویتامین D هستند، مصرف مکمل ویتامین D، گذراندن زمان بیشتر در آفتاب و خوردن ماهی‌های چرب مانند سالمون و ماهی خال مخالی می‌تواند سطح ویتامین D را افزایش دهد و به طور بالقوه به کاهش اضطراب کمک کند.

ویتامین E

ویتامین E از پوست، مو و ناخن های سالم حمایت می کند. علاوه بر این، کمبود ذخایر ویتامین E می تواند منجر به علائم شدیدتر اضطراب شود. تحقیقات نشان می دهد که ویتامین E که سرشار از آنتی اکسیدان است، ممکن است به بازگرداندن تعادل عاطفی و مبارزه با علائم اختلال اضطراب فراگیر (GAD) کمک کند.

ویتامین K

یک مطالعه نشان داد که سطوح بالای گلوکز خون، کمبود حافظه، افسردگی و اضطراب همگی با مصرف ویتامین K کاهش یافتند.


چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

دانستن اینکه چه ویتامین هایی برای اضطراب مفید هستند می تواند به کاهش علائم در برخی موارد از جمله احساس عصبی، بی قراری یا تنش کمک کند. اگر سطح بالایی از اضطراب را تجربه می‌کنید و در روابط شخصی یا حرفه‌ای تداخل ایجاد می‌کند، باعث مشکلات خواب مداوم می‌شود یا توانایی شما را برای تمرکز مختل می‌کند، با پزشک صحبت کنید. آنها می توانند آزمایش خون را برای تعیین اینکه آیا کمبود ویتامین دارید یا نه، توصیه کنند.

کودکان، زنان باردار و سالمندان شایع ترین جمعیت هایی هستند که از عواقب شدید کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مناسب رنج می برند. گفته می شود، هر فردی در هر سنی می تواند سطوح بالاتری از اضطراب و افسردگی را تجربه کند که ممکن است به دلیل کمبود طولانی مدت برخی ویتامین ها باشد. با این حال، این نیز درست است که بسیاری از افراد بدون کمبود ویتامین، افسردگی و اضطراب را تجربه می کنند.

قبل از شروع یک رژیم روزانه مکمل ها، مهم است که با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید هر چیزی که مصرف می کنید با سایر داروها یا یک مشکل پزشکی فعلی تداخل نداشته باشد.

برای مثال، هر دو ویتامین A و K می‌توانند با رقیق‌کننده‌های خون تداخل منفی داشته باشند و ویتامین D بیش از حد می‌تواند باعث تجمع سمی کلسیم در بدن شود.

در حالی که ویتامین‌ها به طور کامل اضطراب شما را درمان نمی‌کنند، می‌توانند به تقویت سلامتی، بهبود انرژی و سلامت کلی شما کمک کنند. مقابله با افسردگی و اضطراب هم از نظر عاطفی و هم از نظر جسمی می تواند سخت باشد.

کمبود ویتامین می تواند ناشی از برخی شرایط پزشکی، کمبود تغذیه مناسب، یا دریافت نکردن آب کافی و یا نور خورشید باشد. اگر یک برنامه غذایی بسیار محدود دارید، مطمئن شوید که در صورت نیاز، جایگزین‌های رژیمی مناسب را مصرف می‌کنید. افزودن مکمل های مناسب به طوری که بدن شما از طیف کاملی از ویتامین ها و مواد معدنی بهره مند شود، ممکن است همه چیز را تغییر دهد./سلامت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: