کد خبر: ۳۴۱۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - 2024April 02
کارشناس سازمان غذا و دارو، نسبت به بازیافت ظروف تفلون در مراکز غیرمجاز هشدار داد.
شفاآنلاین>سلامت>نرگس سموری گفت: با توجه به برخی تبلیغات مبنی بر بازیافت ظروف نچسب (تفلون) با قیمت‌های نازل، به مردم توصیه می‌شود این خدمات را از مراکز فاقد مجوز دریافت نکنند.

به گزارش شفاآنلاین:وی افزود: بازیافت ظروف نچسب فرایند چندمرحله‌ای و تخصصی است که از مواد اولیه با گرید غذایی استفاده می‌شود، اما در مراکز غیرمجاز این فرآیند اغلب با مواد اولیه با گرید شیمیایی انجام شده و مواد شیمیایی سمی در بیشتر موارد هنگام مصرف از ظروف جدا و همراه غذا وارد بدن انسان می‌شود که به مرور زمان امکان آسیب جدی به سلامت وجود دارد.

این کارشناس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه برای بازیافت ظروف نچسب (تفلون) حتماً باید به مراکز دارای مجوز بهداشت مراجعه شود، تصریح کرد: مراکزی که مجوز بهداشت جهت بازیافت ظروف نچسب ندارد، از مواد غیر استاندارد و سمی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه بازیافت ظروف در مراکز غیرمجاز تحت شرایط غیر استاندارد و غیرایمن انجام می‌شود، تصریح کرد: فرآیند بازیافت طبق اصول انجام نمی‌شود، در نتیجه ظرف بازیافت شده در بیشتر موارد سمی و مضر و ظروف بازیافت شده دچار آلودگی‌های میکروبی و شیمیایی خواهند شد.

سموری خاطرنشان کرد: مراکزی که مجوز بهداشت ندارند، با تبلیغات غلط و هزینه اندک اقدام به بازیافت ظروف نچسب می‌کنند، درحالیکه هزینه بازیافت ظروف نچسب به علت فرآیندهای پیچیده‌تر، خیلی بالاتر است؛ در مقابل، مراکز دارای مجوز بهداشت، با مواد اولیه تأیید شده، فرآیند تحت کنترل و استاندارد و در نهایت محصول با کیفیت که سلامت انسان را به خطر نمی‌اندازد بازیافت و عرضه خواهد کرد.

مجوز بهداشت یا پروانه بهداشتی ساخت، از طریق سایت FDACRM.IR برای عموم قابل ردیابی است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: