کد خبر: ۳۴۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - 2024April 01
مهدی زکی‌پور/روزنامه نگار
مرحومه خانم دکتر بخشی بخاطر تألمات روحی که برخی‌ها آن را به دلیل از دست دادن پدر و مادرش عنوان کرده‌اند به تعهدات خود در قبال بیمارانش بخوبی عمل نکرده و همین موضوع نیز موجب نارضایتی بیماران از وی شده است که در نهایت جهت انتقال به شهرستان نورآباد اقدام نموده است.
شفاآنلاین>سلامت>سوم فروردین‌ماه جاری بود که خبر مرگ ناگهانی "پرستو بخشی" پزشک متخصص غیربومی بیمارستان ابن سینای شهرستان دلفان توسط رسانه‌های محلی منتشر شد، مرگی مشکوک و دردناک که موجب تالم خاطر بسیاری از مردم خونگرم و مهمان‌نواز استان لرستان گردید.

 پرستو بخشی متولد ۱۳۶۸ در تهران و پزشک متخصص قلب و عروق بود که به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلفان در شب حادثه سوپروایزر بیمارستان با ایشان تماس می‌گیرد ولی تماس های مکرر او با این پزشک جوان بی پاسخ می‌ماند و همین امر موجب نگرانی همکارانش می‌شود که بلافاصله تعدادی از پرسنل به درب منزل مسکونی وی در محوطه بیمارستان مراجعه کرده ولی جوابی دریافت نمی کنند که در نهایت وارد ساختمان شده و در بالکن با جسد بی جان دکتر بخشی مواجه می شوند.

پس از مرگ مشکوک این پزشک جوان، عده‌ای مغرضانه و در جهت منافع شخصی و سیاسی و عده‌ای نیز از سر ناآگاهی و بدون آنکه از حقیقت این واقعه تلخ اطلاعات و مستنداتی داشته باشند سیل انتقادات خود را به سمت رئیس بیمارستان شهید رحیمی که از پزشکان متخصص کاربلد، پاکدست، دلسوز و توانمند استان به حساب می‌آید روانه کرده‌اند.

بر کسی پوشیده نیست که خانم دکتر مانیا بیرانوند از زمانی که مدیریت بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد را بر عهده گرفته است با پیگیری‌های دلسوزانه و تلاش‌های شبانه‌روزی اقدامات بسیار موثر و قابل توجهی در حوزه درمان این بیمارستان مانند راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی درمانی مختلف جهت رفاه بیماران و خانواده‌های آن‌ها چه از جهت درمان و چه از جهت هزینه انجام داده که همین امر هم موجب رضایتمندی بسیاری از اقشار خصوصا اصحاب رسانه از عملکرد این بانوی متخصص بومی و توانمند شده است.

مغرضان سیاسی و کسانی که امروز از سر ناآگاهی فریاد وا مصیبتا سر می‌دهند بایستی به این نکته توجه داشته باشند که اظهارنظرهای غیر کارشناسی و بدون پایه و اساس آن‌ها، نه تنها دردی از حوزه بهداشت و درمان استان که سال‌هاست از نبود پزشک متخصص رنج می‌برد درمان نخواهد کرد، بلکه موجب دلسردی و حتی کوچ همین اندک سرمایه‌های لرستان خواهند شد و این ظلم بزرگی‌ست که آن‌ها در حق مردم مظلوم و کم‌برخودار استان روا می‌دارند و بس!

روز گذشته نیز سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که وزارت بهداشت در خصوص تعویق یکساله  آغاز به طرح مرحومه خانم دکتر بخشی، تغییر قالب خدمت ایشان از آموزشی به درمانی و همچنین انتخاب شهرستان محل خدمت وی، همکاری کامل را با ایشان به عمل آورده؛ به طوری که تعیین شهرستان نورآباد به عنوان محل خدمت، انتخاب شخص ایشان بوده است! این در حالی است که برخی افراد با اظهارنظرهای شتابزده و بدون سند ‌و مدرک برخورد قهری عوامل بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد را عامل انتقال این پزشک جوان به شهرستان نورآباد عنوان کرده‌اند که سخنگوی وزارت با اظهارات صریح خود ثابت کرد پیش‌داوری‌های این افراد کاملا غلط و هجمه آن‌ها به رئیس و عوامل بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد از سر غرض‌ورزی و شاید هم بخاطر ناآگاهی و نداشتن اطلاعات کافی از حقیقت این رخداد تلخ بوده است.

هر چند نگارنده به مستنداتی نیز دست یافته که مرحومه خانم دکتر بخشی بخاطر تألمات روحی که برخی‌ها آن را به دلیل از دست دادن پدر و مادرش عنوان کرده‌اند به تعهدات خود در قبال بیمارانش بخوبی عمل نکرده و همین موضوع نیز موجب نارضایتی بیماران از وی شده است که در نهایت جهت انتقال به شهرستان نورآباد اقدام نموده است.

در نهایت همان‌گونه که سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرده؛ هنوز علت مرگ خانم دکتر پرستو بخشی دستیار تخصص از سوی پزشکی قانونی اعلام نشده است که انتظار می‌رود برخی افراد که این رخداد تلخ را دستاویزی جهت تسویه‌حساب‌های سیاسی و شخصی خود قرار داده‌اند از اظهارنظرهای غیر مسئولانه و منفعت‌طلبانه خود دست بردارند و بهداشت و درمان استان را بیش از پیش تضعیف نکنند و مورد آماج انتقادات مغرضانه خود قرار ندهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: