کد خبر: ۳۴۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - 2024March 31
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ضمن تأکید به تأمین قابل‌توجه برند اصلی داروی بیماران تالاسمی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن به ارائه آمار تأمین انواع داروهای این بیماران پرداخت.
شفاآنلاین>سلامت>دکتر محمد پیکان‌پور با بیان اینکه درک محدودیت و چالش‌های  داخلی و خارجی کشور، تلاش‌های سازمان غذا و دارو را در انجام وظایف به‌ویژه تأمین انواع دارو  علی‌غم وجود همه محدودیت‌ها  در تأمین ارز مرغوب اروپایی، بیشتر نشان می‌دهد، اظهار کرد: اداره کل دارو علی‌رغم  چالش‌های بالفعل و بالقوه از انجام وظایف خود کوتاهی نکرده و نمی‌کند به‌عنوان نمونه در خصوص داروهای بیماران تالاسمی مصرف ماه دفروکسامین در  سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ هزار عدد ارزیابی می‌شد که تعداد تأمین شده آن بنا بر آمار سامانه تیتک ۴.۹۰۰.۰۰۰ بوده است و از این تعداد  ۱.۳۲۰.۰۰۰ عدد آن  را برند دسفرال تشکیل می‌داد.
به گزارش شفاآنلاین: مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در خصوص میزان تأمین همین برند در سال ۱۴۰۱ تعداد آن را  ۷۱۰.۰۰۰ عدد عنوان کرد.
وی با اشاره به وضعیت مناسب‌تر تامین داروهای مذکور در خصوص دفرازیروکس توضیح داد: در سال ۱۴۰۲ مصرف ماه این دارو حدود ۵۰۰ هزار عدد محاسبه شد که مبتنی بر آمار قابل‌استناد  ۶.۵۰۰.۰۰۰ عدد آن که اتفاقاً ۳۵۸.۰۰۰ عددش شامل برند جیدنیو بود را تامین کردیم و نکته قابل‌توجه  اینکه در سال ۱۴۰۱ میزان تامین برابر با  ۶.۶۰۰.۰۰۰ می‌شد که ۷۵.۰۰۰ عدد آن از برند جیدنیو بشمار می‌آید.
به گزارش روابط عمومی سازمان غذا و دارو، پیکان‌پور تصریح کرد: در وضعیت تامین داروهای تالاسمی تلاش شده که نقایص نسبت به گذشته کاهش یابد و به داروی مورد نیاز بیماران دسترسی بهتری باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: