کد خبر: ۳۴۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - 2024March 31
رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: در انتقال هوایی نوزاد بیمار از این استان به مشهد به عنوان نخستین عملیات اورژانس هوایی سال جاری گلستان هماهنگی بی‌نظیری انجام شد.

شفاآنلاین>سلامت>محمدجواد مقسمی روز شنبه اظهار کرد: در پی تماس با مرکز تلفن اورژانس گلستان، مبنی بر نیاز به بالگرد برای انتقال کودک بدحال به مرکز استان، بلافاصله بالگرد مورد نظر به مینودشت اعزام شد.

به گزارش شفاآنلاین: وی بیان کرد: کودک ۶ ماهه بدحال با کاهش سطح هوشیاری پنج دارای بیماری کلیوی بود که بررسی نشان داد، وی جهت درمان نیاز به انتقال به مشهد دارد.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی انجام شده با سازمان اورژانس کشور جهت این جایجایی و انتقال، بالگرد ویژه از تهران بلافاصله پرواز کرد و به فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان رسید.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بالگرد اورژانس استان کودک مورد نظر را که اینتوبه شده بود، از بیمارستان فاطمه زهرا (س) مینودشت با رعایت شرایط ایمنی جابجایی، تحویل و به فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان انتقال داد.

مقسمی افزود: بلافاصله هواپیمای بال ثابت اورژانس تهران (هوا نیروز)، بیمار را از بالگرد اورژانس ۱۱۵ گلستان تحویل گرفت و به بیمارستان فوق تخصصی کودکان دکتر شیخ مشهد انتقال داد.

وی ادامه داد: معاینات و امور پزشکی بر روی این بیمار در مشهد در حال انجام است.

وی همچنین از آمادگی نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی گلستان در ایام نوروز خبر داد و اضافه کرد: در این ایام تعداد ۶۴ پایگاه اورژانس در سراسر استان آماده ارائه خدمات به مسافرین نوروزی و مردم استان است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: از این تعداد ۳۹ پایگاه اورژانس جاده‌ای و ۲۵ پایگاه اورژانس شهری، یک دستگاه امداد هوایی و تعداد ۱۸۲ نیروی عملیاتی اورژانس به صورت روزانه خدمات دهی می کنند.

مقسمی بیان کرد: ۶۷ دستگاه آمبولانس و ۴۵ دستگاه آمبولانس پشتیبان، ۲ دستگاه اتوبوس اورژانس و چهار دستگاه موتورلانس نیز در این طرح آماده‌باش است.

وی در ادامه از ایجاد ۲ پایگاه سلامت نوروزی ویژه مسافرین در غرب (نوکنده) و شرق استان (تنگراه) خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با بکارگیری همه امکانات شاهد کمترین تلفات جاده‌ای در ایام نوروز ۱۴۰۳ در استان باشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: