کد خبر: ۳۴۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - 2024March 31
برای از بین بردن چین و چروک و افزایش شادابی چهره روش های مختلفی وجود دارد که از جمله رایج ترین آنها تزریق ژل و بوتاکس است. در این مطلب تصمیم داریم در رابطه با مزایا و معایب و همچنین عارضه های تزریق ژل و بوتاکس تقلبی صحبت کنیم.

شفاآنلاین>سلامت>بوتاکس و تزریق دو فرایند متفاوت هستند که برای حفظ جوانی و برطرف سازی عوارض ناشی از افزایش سن مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر کدام از این دو روش برای از بین بردن چین و چروک های صورت فواید مختلفی به همراه دارند.

به گزارش شفاآنلاین: بطور کلی ژل یا فیلر یک نوع چربی است که به منظور پرتر کردن نقاط مختلف صورت استفاده می شود. به عنوان مثال بسیاری از افراد برای خوش فرم کردن و برجسته تر کردن لب‌های خود اقدام به تزریق ژل یا فیلر می‌کنند؛ اما بوتاکس یک نوع سم است که از باکتری کلرستریدیوم به دست می آید وبا تزریق آن به زیر عضله پوست، عضلات آن قسمت فلج می شود. در نتیجه حرکت و انقباض عضلات نیز از کار افتاده و از این طریق چین و چروک های موجود در آن قسمت پوست از بین می رود.تزریق ژل و بوتاکس هر دو یک سری مزایای مشترکی به همراه دارند که مهمترین آنها شامل موارد زیر هستند.

غیر تهاجمی بودن

تزریق ژل و بوتاکس هر دو جزو روش کاملاً غیر تهاجمی هستند و به همین دلیل عوارض ناشی از استفاده آنها بسیار کم است.

عدم نیاز به بیهوشی

تزریق ژل و بوتاکس هر دو بدون نیاز به استفاده از داروهای بیهوشی امکان پذیر بوده و همچنین بیماران پس از دریافت درمان می توانند کلینیک را ترک کرده و نیازی به بستری شدن ندارند

بدون درد

در این روش ها بیمار درد خاصی را حس نمی کند و درد ناشی از آنها در مقایسه با دیگر روش ها بسیار کم و ناچیز است

کم هزینه

هزینه مورد نیاز برای تزریق فیلر یا ژل و همچنین بوتاکس برخلاف عمل های جراحی و همچنین دیگر شیوه های موجود بسیار مقرون به صرفه تر است

مراقبت کم

مراقبت های پس از تزریق ژل و انجام بوتاکس بسیار کم و ساده است و پس از دریافت درمان فقط باید به یک سری نکات ساده توجه کرد.

آشکار شدن سریع نتیجه درمان

نتایج حاصل از تزریق ژل و انجام بوتاکس خیلی زود ظاهر می شود و می‌توان خیلی زود نتایج درمانی آن‌ها را مشاهده کرد.

ماندگاری بالا

نتایج حاصل از تزریق ژل و بوتاکس ماندگاری بالایی دارد و به همین دلیل طرفدارن زیادی دارند.

معایب بوتاکس و تزریق ژل

تزریق ژل وبوتاکس نیز همانند تمامی روش‌های درمانی با یک سری معایب و عوارضی به همراه هستند. منتهی معایب و عوارض ناشی از آنها در مقایسه با دیگر موارد بسیار کم و ناچیز است. البته کسانی که برای درمان به کلینیک های معتبر مراجعه نمی کنند، بیشتر در معرض خطرات ناشی از سم بوتولینوم و فیلر نامرغوب قرار خواهند گرفت. به طور کلی عوارض ناشی از تزریق ژل و بوتاکس شامل موارد زیر هستند

کبودی

کبودی یکی از شایع ترین عوارض ناشی از تزریق ژل و بوتاکس این است که در محل درمان مشاهده می‌شود. البته این مشکل در اکثر موارد به علت عدم مهارت پزشک به وجود می آید.

قرمزی

دیگر عارضه ناشی از تزریق ژل و بوتاکس قرمز شدن محل تزریق است که این عارضه چندان نگران کننده نیست و در اکثر موارد بعد از چند ساعت از بین می رود.

درد

یکی دیگر از عوارض ناشی از بوتاکس و تزریق احساس درد در حین تزریق است. البته این عارضه در بیشتر موارد مخصوصاً زمانی که درمان به واسطه یک پزشک حاذق انجام شود خفیف و همچنین قابل تحمل است.

عارضه های تزریق بوتاکس و ژل تقلبی

همانطور که در مطالب قبلی به این نکته اشاره شد در حال حاضرتزریق ژل یا فیلر و بوتاکس از جمله روش‌های پرطرفدار برای حفظ جوانی و رفع چین و چروک صورت است؛ اما علاقمندان به تزریق ژل و بوتاکس باید برای دریافت نتیجه مطلوب نکات مختلفی را در نظر بگیرند که یکی از مهم ترین آنها توجه به اصالت ژل و بوتاکس است.

به عبارت دیگر ژل و بوتاکس در انواع بسیار مختلفی وجود دارند و همچنین در کنار برندهای اصل و قابل اعتماد برخی موارد تقلبی و همچنین خطرناک نیز در بازار وجود دارد که استفاده از آنها با عوارض غیرقابل جبرانی به همراه است. به همین دلیل کسانی که قصد تزریق ژل یا بوتاکس دارند حتماً باید برای دریافت درمان مطلوب به مراکز معتبر و قابل اعتماد مراجعه کنند. از طرف دیگر متخصصان و دارندگان کلینیک های معتبر نیز برای تهیه محصول اصل و قابل اعتماد باید نهایت دقت را به خرج داده و فقط از مراکزی اقدام به خرید ژل و بوتاکس کنند که به آنها اعتماد کامل دارند و مطمئن هستند که محصول دریافتی دارای اصالت است. زیرا همانطور که عنوان شد استفاده از بوتاکس و ژل های نامرغوب و غیره استاندارد عوارض مختلفی را به همراه دارد که رایج ترین آنها شامل موارد زیر است.

کبودی

تخریب بافت پوست یا هماتوم

ایجاد برآمدگی و ناهمواری

نکروز بافت

ایجاد التهاب و آلرژی

مهاجرت ژل

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: